"In data de 20 iulie, pe sectorul Medgidia - Cernavoda se da drumul in regim de drum national, cu indicatoare de drum national, cu restrictiile de drum national, tocmai pentru a facilita accesul turistilor la mare. Se va circula cu maxim 80 de kilometri la ora, pe o singura cale, pe doua benzi, o banda pe fiecare sens. De la Medgidia la Constanta, inclusiv Centura municipiului Constanta, va fi in regim de autostrada, cu toate segmentarile, cu masurile pentru siguranta circulatiei, se va circula cu 130 de kilometri pe ora. Consideram ca este foarte util sa asiguram accesul turistilor la mare, vedeti ce se intampla in fiecare sfarsit de saptamana si nu numai", a afirmat ministrul Ovidiu Silaghi, luni, dupa o vizita efectuata pe santierul autostrazii Cernavoda-Medgidia.

El a mai spus ca ministerul este multumit de modul in care lucreaza constructorul si ca, desi termenul de finalizare pentru Cernavoda-Medgidia este la inceputul anului viitor, autostrada ar putea fi terminata mai repede, scrie Mediafax.

"Suntem multumiti de cum lucreaza constructorul, trebuie sa-i multumim si pentru faptul ca va reusi sa dea in folosinta pe o singura banda pentru ca in fond obligatia lui era sa dea la termen toata lucrarea in folosinta. Lucreaza bine pe ambele tronsoare si, cu toate ca termenul de predare ar fi ianuarie 2013, dupa calculele dansilor va fi mai repede", a explicat ministrul Transporturilor.

El a precizat ca cei care realizeaza tronsoanele de autostrada Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta trebuie sa mai primeasca de la Compania de Drumuri 270 de milioane de lei ca platile sa ajunga la zi.

"Compania trebuie sa le dea constructorilor 270 de milioane de lei cu TVA inclus, deci suntem noi oarecum in culpa si ne vom stradui sa le achitam aceste 270 de milioane de lei pentru ca lucreaza bine, se descurca si avem datoria sa o facem", a mai declarat Ovidiu Silaghi.

De asemenea, secretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, Septimiu Buzasu, a spus ca pe Centura municipiului Constanta este o singura problema, in zona localitatii Ovidiu, cu o conducta de gaz care va trebui relocata, iar Centura va fi finalizata si deschisa circulatiei tot pe data de 20 iulie.

Citeste si:

El a anuntat si care au fost costurile acestor autostrazi, astfel, sectorul Cernavoda - Medgidia a costat 498 de milioane de lei fara TVA, Medgidia - Constanta - 598 de milioane de lei fara TVA, iar Centura municipiului Constanta - 438 de milioane de lei fara TVA.

Fostii ministri ai Transporturilor Anca Boagiu si Alexandru Nazare anuntasera de mai multe ori ca de la data de 30 iunie se va putea circula de la Bucuresti catre Constanta pe autostrada, de la Cernavoda la Medgidia urmand sa se circule pe o singura cale.

Dupa ce Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a reziliat anul trecut contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit sa realizeze tronsonul de autostrada Cernavoda - Medgidia, a fost organizata o noua licitatie castigata de consortiul Astaldi - Max Boegl, acelasi care lucreaza si la tronsonul Medgidia - Constanta.

Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar pe 7 octombrie au inceput lucrarile. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmeaza sa fie finalizati complet in ianuarie 2013, dar din vara se va putea circula pe o singura cale.

La sfarsitul lunii iulie 2011 au fost inaugurati 21 de kilometri din autostrada, de la Murfatlar la Constanta, iar timp de doua luni circulatia s-a desfasurat pe o singura cale pana la finalul lui septembrie, cand a fost data circulatiei si cealalta cale.