TIMM 2006 isi propune sa asigure contextul in care IMM-urile sa isi expuna produsele si serviciile si in acelasi timp, sa cunoasca ofertele institutiilor guvernamentale, ale bancilor, companiilor de finantare si ale organismelor de formare si dezvoltare profesionala.

ANIMMC va organiza de asemenea patru editii regionale ale Targului intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2006, in Constanta, Craiova, Timisoara si Vaslui.

La targ s-au inscris deja peste 200 de expozanti, inscrierile urmand a fi incheiate la sfarsitul acestei saptamani.

Participarea la targ a expozantilor si a vizitatorilor este gratuita.

In cadrul TIMM 2006 se vor desfasura o serie de conferinte si seminarii care ofera solutii, raspunsuri si directii de urmat pentru dezvoltarea competitivitatii IMM-urilor in contextul viitoarei integrari a Romaniei in Uniunea Europeana.

Pentru cresterea competitivitatii economice, IMM-urile au nevoie de sprijin real, obiectivul putand fi atins numai prin facilitarea contactelor directe intre agentii economici si furnizorii de servicii sau produse financiar - bancare specializate, consultanta si alternative de finantare. Din aceasta perspectiva, organizarea celei de-a V-a editii a TIMM 2006 va asigura participantilor accesul la informatii de actualitate privind solutii si alternative de finantare, precum si posibilitatea de a obtine raspunsuri la problemele cu care se confrunta.

Fondurile destinate sprijinirii intreprinderilor mici si mijlocii sunt in acest an de 246,7 milioane de RON, suma de 2,5 ori mai mare fata de anul anterior, bugetul fiind distribuit in functie de situatia existenta in fiecare societate care aplica la programele de finantare oferite de catre ANIMMC, precum si de un plafon limita standard, stabilit de ANIMMC.
Din totalul firmelor active care au depus bilant la finele exercitiului financiar se incadreaza in categoria IMM-urilor un numar de 455.574, reprezentand 99,5% din totalul firmelor. Comparativ cu 2001 s-a inregistrat o crestere de 12,6% a numarului de IMM-uri.

In ceea ce priveste dificultatile cu care IMM-urile se confrunta in activitatea actuala, cele mai multe intreprinderi investigate au indicat fiscalitatea 68,24%, birocratia 66,31%, accesul dificil la credite 42,49%, intarzierile in plata facturilor 40,41%, scaderea cererii interne 39,13%, coruptia 38,77%, dobanzile ridicate la credite 38,13%, angajarea, pregatirea si mentinerea personalului 36,55%, controalele excesive 34,84%, inflatia 29,33%, concurenta produselor din import 19,10%, aprecierea monedei nationale 12,59%, ca fiind cel mai des intalnite.
in 2006, Guvernul Romaniei, prin Agentia Nationala pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, ofera suport sectorului IMM, prin programe specifice de dezvoltare, in scopul cresterii competitivitatii lor intr-o piata globala. Dintre acestea, enumeram:

Citeste si:

Programul national multianual pe perioada 2002 - 2006 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii;
Programul national multianual pe perioada 2006 - 2009 pentru sustinerea accesului microintreprinderilor si a intreprinderilor mici la servicii de instruire si consultanta;

Programul national multianual pe perioada 2006-2009 de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului; Programul privind cresterea competitivitatii IMM-urilor prin implementarea si certificarea sistemelor calitatii;

Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata; Programul pentru informarea si educarea comerciantilor;

Programul national multianual pe perioada 2006-2009 pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului
Programul pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in limita sumelor platite pentru profitul reinvestit.

“Ingredientele unei retete de succes in afaceri, precum tenacitatea, onestitatea, seriozitatea, viziunea, in mod obligatoriu trebuie sa fie completate si cu altceva. In mediile economice concurentiale, experienta celor care au facut fata provocarilor poate reprezenta avantajul decisiv in raport cu competitia, a declarat Eugen Ovidiu Chirovici, Presedinte ANIMMC.

Ne-am dorit sa organizam acest eveniment intr-un mod cat mai putin
Ca urmare a solicitarilor si nevoilor mediului de afaceri, anul acesta Targul are o noua sectiune, aceasta constand in amenajarea unui spatiu de expozitie dedicat intreprinderilor producatoare si prestatoare de bunuri si servicii, unde acestea isi pot promova propria oferta.
in perspectiva integrarii in structurile economice si politice ale Uniunii Europene, consideram ca este nevoie mai mult ca oricand de comunicare intre diferitele componente ale societatii romanesti, in general, si intre institutiile ce activeaza, dar, mai ales, care influenteaza sfera economica, in particular. Uniunea Europeana inseamna printre altele si un „test” de verificare a aptitudinilor nationale de a construi mecanisme si structuri economice viabile in conditii de libera concurenta.