"Nu stiu daca am voie sa va dau toate datele, eu le am, evident. Pierdem o multime de bani si oprim o bucata de autostrada extrem de importanta, bucata Arad-Nadlac, pentru ca PDL si ministrii de atunci au dat cu dedicatie contracte la firma apropiata lor, care firma a luat banii si...", a spus Ponta, citat de Mediafax.

Intrebat daca nu era o firma a lui Nelu Iordache, premierul a raspuns afirmativ.

"Pai, vedeti ca stiti. Da, aia e, despre asta este vorba", a spus Ponta.

Omul de afaceri Nelu Iordache conduce si firma de constructii Romstrade, implicata in constructia autostrazii Arad-Nadlac.

Comisia Europeana pregateste o scrisoare de intrerupere a uneia din platile solicitate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda"

Posibilitatea intreruperii platilor este mentionata intr-un document oficial obtinut de Mediafax si redactat dupa discutia pe care ambasadorul Romaniei la UE, Mihnea Motoc, a avut-o in urma cu zece zile, la 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politica Regionala al Comisiei Europene) si Angela Martinez-Sarasola, sefa Unitatii pentru Romania din cadrul acestui directorat.

In aceasta discutie, reprezentantii Comisiei Europene au transmis mai multe nemultumiri in contextul existentei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.

"In ceea ce priveste POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat ca, in contextul identificarii unor iregularitati si a unor suspiciuni de frauda, in prezent se afla in pregatire o scrisoare cu privire la intreruperea uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de lucrari legat de constructia unei autostrazi", se arata in document.

Citeste si:

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat si executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.

In luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reprosat constructorilor autostrazii Nadlac-Arad intarzieri la derularea lucrarilor, el cerandu-le sa isi dubleze capacitatile de lucru pentru a finaliza asfaltarea in acest an.

Romania nu mai trimite catre Comisia Europeana cereri de rambursare pentru patru programe operationale incepand cu 1 iulie si pana la o data care urmeaza sa fie decisa, interval in care Executivul comunitar va analiza daca autoritatile romane au respectat conditiile asumate la finele anului trecut.

Cele patru programe operationale pentru care nu mai sunt trimise cereri de rambursare sunt legate de sectorul regional, de mediu, de transport si de competitivitate.

Oficialii CE deruleaza, in perioada 5-17 iulie, misiuni de audit pentru cele patru programe

In decembrie 2011, Comisia Europeana (CE) a permis reluarea platilor catre Romania pentru aceste patru programe, dar cu conditia ca autoritatile de la Bucuresti sa indeplineasca pana la sfarsitul lunii iunie 2012 o serie de cerinte legate de organizarea interna a autoritatilor de management si de achizitiile publice.