Reprezentanti ai mai multor firme de constructii au venit, luni, la Palatul Victoria pentru a discuta cu premierul Victor Ponta despre finantarea lucrarilor de infrastructura rutiera, dupa ce Guvernul a limitat posibilitatea CNADNR de a efectua si contracta lucrari fara acoperire in buget.

La intalnire au participat atat ministrul Transporturilor, cat si conducerea CNADNR.

La finalul discutiilor, premierul a aratat ca CNADNR inregistreaza in prezent datorii de 779 milioane lei fata de constructorii de drumuri, la care se adauga lucrari care urmeaza sa fie facturate, totalul urmand sa ajunga astfel la 1,3 miliarde lei. Toate aceste datorii vor fi esalonate la plata, deoarece Guvernul nu poate achita in acest an, la rectificare, decat aproximativ 200 milioane lei.

"Probabil ca solutia este de plata in functie de vechime a datoriilor", a spus Ponta.

Ponta a tinut sa precizeze ca aceste lucrari au fost angajate de fostele guverne fara insa ca finantarea sa fie asigurata in bugetul de stat.

Citeste si:

La intalnirea de la Palatul Victoria au participat reprezentanti ai companiilor Astaldi, FCC, Max Boegl, Pa&Co, Impresa Pizzaroti, Strabag, Straco Group, Euroconstruct, premierul spunand ca Astaldi are cea mai mare datorie de recuperat de la stat, respectiv de 230 milioane lei pemtru lucrari facturate la Autostrada Bucuresti-Constanta.

Ponta a mai precizat ca in aceasta saptamana va fi organizata si o videconferinta cu prefectii pe tema lucrarilor de deszapezire in perioada de iarna, el precizand ca licitatiile multianuale privind firmele care se vor ocupa de aceste lucrari au fost "mostenite" de la guvernarea precedenta.

Premierul Victor Ponta a declarat, vineri, ca Guvernul a limitat posibilitatea CNADNR de a efectua si contracta lucrari fara acoperire in buget si va initia discutii cu principalii constructori de drumuri, pentru a-i asigura ca lucrarile deja efectuate vor fi platite, dar si pentru a cere un raport mai bun calitate-pret.

"In acest moment, CNADNR are deja lucrari efectuate, dar pentru care nu are bani, de peste 600 milioane lei, asa incat saptamana viitoare voi avea eu insumi, impreuna cu ministrii Transporturilor si Finantelor, o intalnire cu principalii constructori - majoritatea companii europene, dar sunt si companii romanesti - pentru a-i asigura pe toti ca lucrarile care s-au efectuat vor fi platite, insa ca in viitor trebuie sa gasim un alt sistem prin care pretul si calitatea lucrarilor de infrastructura sa se schimbe in bine, iar atunci se va schimba in bine si modul in care statul plateste", a spus Ponta.

Una dintre variantele Executivului este ca CNADNR sa fie transformata in agentie, denumita Agentia Nationala de Infrastructura Rutiera, iar datoriile institutiei sa nu mai fie achitate din veniturile proprii, ci din bugetul de stat.