"Sectorul Nadlac-Arad este un proiect care, din pacate, a fost conceput si licitat in conditii considerate de Comisia Europeana gresite si acolo, din acel motiv in special, Programul Operational Sectorial de Transporturi a intrat in faza de presuspendare. Acolo - corectii financiare si posibil rezilierea contractului si o noua licitatie", a spus Ponta la RTV.

Agentia Mediafax a anuntat inca din luna iulie ca oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de intrerupere a uneia din platile solicitate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda"

Posibilitatea intreruperii platilor este mentionata intr-un document oficial redactat dupa discutia pe care ambasadorul Romaniei la UE, Mihnea Motoc, a avut-o la 3 iulie cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politica Regionala al Comisiei Europene) si Angela Martinez-Sarasola, sefa Unitatii pentru Romania din cadrul acestui directorat.

In aceasta discutie, reprezentantii Comisiei Europene au transmis mai multe nemultumiri in contextul existentei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.

"In ceea ce priveste POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat ca, in contextul identificarii unor iregularitati si a unor suspiciuni de frauda, in prezent se afla in pregatire o scrisoare cu privire la intreruperea uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de lucrari legat de constructia unei autostrazi", se arata in document.
Surse oficiale au declarat atunci agentiei Mediafax ca autostrada vizata de acest caz este Arad-Nadlac.

Autostrada, impartita in doua loturi

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat si executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Citeste si:

Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.

In urma cu aproximativ doua saptamani, Comisia Europeana a informat autoritatile romane ca a decis sa presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinantate prin fondurile structurale ale UE, respectiv "Transport", "Regional" si "Cresterea competitivitatii economice", Romania avand la dispozitie doua luni pentru remedierea deficientelor.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat ca nivelul corectiilor financiare propuse de Comisia Europeana pentru programul Transport depaseste 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.