Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirma ca "prin oprirea hotiilor si cu un management performant" CFR Marfa poate deveni profitabila, sustinand ca aceasta companie a ajuns "o gaura neagra unde se fac contracte impotriva intereselor statului", transmite corespondentul Mediafax.
Relu Fenechiu a spus, duminica intr-o conferinta de presa sustinuta la Iasi, ca "se fura mult prea mult in Romania" si ca sunt permise "mult mult prea multe abuzuri si scurgeri de bani".

"Camioanele de mare tonaj merg suraincarcate pe strazi si acest lucru nu se poate face decat dand spaga unde trebuie, in vami se cantaresc masinile dupa ureche, iar CFR Marfa este o gaura neagra in care se fac contracte parca dedicate impotriva intereselor companiei si statului", a spus Fenechiu.

El a precizat ca va cauta solutii de eficientizare a companiilor din subordine care merg in pierdere.

"La CFR Infrastructura s-a reusit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro si astazi este deja pe profit, insa organizarea companiei trebuie regandita, pentru ca se gaseste in situatia ca are datorii, dar are de incasat foarte multi bani de la CFR Marfa si de la CFR Calatori. Aceste din urma doua companii, avand mari pierderi, niciodata nu vor putea achita datoriile catre CFR Infrastructura si vreau sa terminam cu aceste lanturi care produc pierderi in economia nationala”, a afirmat ministrul Transporturilor.

El a sustinut ca CFR Marfa poate deveni o companie profitabila prin "oprirea hotiilor" si printr-un management performant.

"Societatile care pot sa fie profitabile trebuie lasate sa fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidam, le inchidem sau le privatizam, asta insa doar dupa ce ne convingem ca nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins ca prin management performant si oprirea hotiilor, CFR Marfa poate deveni profitabila", a afirmat Fenechiu.

El a precizat ca in anul 2007 CFR Marfa s-a asociat cu o societate, intrand in afacere cu sase mii de vagoane, dar ca, in loc sa obtina profit, a inregistrat pierderi.

"In 2007, CFR Marfa a facut o asociere cu o companie si a intrat in aceasta asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie sa schimbam o mie din cele sase mii de vagoane, ca nu mai sunt bune. Am pus o intrebare simpla: ce profit a avut CFR Marfa in urma asocierii? Am aflat ca a avut pierderi in fiecare an. Sunt foarte curios ce raspuns o sa-mi dea actuala conducere a CFR Marfa la aceasta chestiune”, a adaugat ministrul Transporturilor.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri