Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a aprobat declansarea procedurilor legale pentru proiectarea si constructia Autostrazii Bucuresti – Brasov, sectiunea Bucuresti – Ploiesti, in sistem Design and Build. Licitatia pentru atribuirea contractului va fi organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), in cateva zile urmand sa apara, in Monitorul Oficial al Romaniei, Anuntul de Participare.

Conform MTCT, intre Bucuresti si Ploiesti traficul mediu este de 25.000-28.000 vehicule/zi, iar in week-end depaseste 35.000 vehicule/zi. Prin constructia Autostrazii se va realiza scaderea semnificativa a nivelului de trafic prin localitatile strabatute in prezent, reducerea gradului de poluare in zona si scaderea gradului de risc privind siguranta in trafic si expunerea populatiei la accidente rutiere. Prin constructia autostrazii se va realiza scaderea semnificativa a nivelului de trafic prin localitatile strabatute in prezent, reducerea gradului de poluare in zona si scaderea gradului de risc privind siguranta in trafic si expunerea populatiei la accidente rutiere.

In prezent, viteza medie legala de deplasare intre Bucuresti si Ploiesti este de 55-60 km/ora. Viteza medie pe viitoarea autostrada va fi de 100 km/ora;

Citeste si:

Viitoarea autostrada va imbunatati accesul rapid si civilizat inspre una dintre zonele cu cel mai ridicat potential turistic din Romania, cu impact pozitiv asupra ritmului de dezvoltare local. Conform datelor furnizate de M inisterul Transporturilor in perioada de constructie vor fi create injur de 800 - 1000 de noi locuri de munca.

De asemenea va influenta cresterea consumului in zona (consumul alimentar, al produselor petroliere, al produselor din industria textila etc.), cu impact asupra industriei orizontale (cresterea, in industria materialelor de constructie, se estimeaza, doar in cazul acestui proiect, la aproximativ 4-5%). Acest sector de autostrada are o lungime de aproximativ 42 km, viteza de proiectare fiind de 120 km/h in functie de zona. Platforma autostrazii este de 26,0 m, partea carosabila avand urmatoarele caracteristici: 2 x (2 x 3,75) m, benzi de incadrare 2 x (2 x 0,50) m, benzi de stationare de urgenta 1 x 2,50 m, acostamente 2 x 0,50 m, iar zona mediana este de 4,0 m.

CNADNR va transmite saptamina viitoare spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei anuntul de participare la licitatie pentru achizitie lucrari si proiectare (Desing and Build) pentru proiectul „Modernizarea (Largire la 4 benzi de circulatie) centurii de nord existenta a municipiului Bucuresti intre km 2+500 si DN 2”.