"Discutam cu Comisia Europeana finantarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucuresti. Noi am solicitat Comisiei Europene sa modificam POS Transport pentru a include si transportul urban ca fiind zona eligibila. Facand asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou sa le decontam din bani europeni", a afirmat Teodorovici, la dezbaterea SAR de la Reprezentanta Comisiei Europene, citat de Mediafax.

El a mentionat ca in principiu Comisia Europeana s-a aratat favorabila, insa trebuie modificata structura POS Transporturi, iar decizia finala de la Bruxelles ar putea sa vina si in a doua parte a anului.

"Am avut azi o sedinta putin mai devreme cu cei de la Transporturi si i-am rugat ca intr-o saptamana - maxim doua sa am de la ei un document clar, in baza caruia sa cer Comisiei Europene aceasta idee", a spus Teodorovici.

De asemenea, el a spus ca, desi procedura de modificare a POS Transporturi va dura mai mult timp, odata ce va fi convenit cu Comisia Europeana ca se accepta finantarea, se va putea face finantarea interna ca pentru un proiect eligibil pe finantare europeana.

Intrebat de ce nu s-a inclus extinderea metroului ca eligibil inca din 2007, Teodorovici a aratat ca Bulgaria finanteaza metroul din Sofia cu fonduri UE, iar reprezentantii Guvernului roman din 2007 "probabil ca nu au avut atunci suficiente argumente".

De asemenea, Teodorovoci a spus ca in perioada aprilie-iunie se asteapta de la Comisia Europeana si o decizie privind solicitarea Guvernului roman privind includerea in POS Transport si a altor proiecte pentru segmente de transporturi cu finantare BEI si de la bugetul de stat in valoare de 1,9 miliarde de euro.

El a mentionat ca este vorba despre sectoarele Bucuresti-Ploiesti, Cernavoda-Constanta si alte "segmente de autostrazi aflate in derulare".

Citeste si:

"Prin acceptarea de catre Bruxelles a finantarii acestora cu 85% s-ar ajunge la rambursari de circa 1,5 miliarde de euro, bani care nu au fost luati in calcul la inceputul anului", a spus Teodorovici.

El a mai afirmat ca, desi banii europeni pentru metrou si celelalte proiecte cu finantare BEI ar putea veni abia in a doua jumatate a anului, ar fi "ceva fantastic" prin impactul in economie si la bugetul de stat.

Constructia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finantare asigurata din creditul BEI si din fonduri guvernamentale, lucrarile nefiind oprite in acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, dupa intalnirea cu presedintele Bancii Europene de Investitii, Werner Hoyer.

Ponta a aratat ca, inaintea intalnirii cu presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), a avut, impreuna cu ministrul Finantelor si ministrul pentru Buget, o discutie cu conducerea Metrorex si directorii celor doua companii care lucreaza la acest proiect, Astaldi si Max Bogel, si s-a putut convinge ca lucrarile continua.

"M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finantare pentru acest proiect va continua sa fie asigurat. In primul rand, avem in continuare inca 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmeaza sa fie accesat intr-un calendar care sa se incadreze si in obligatiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a sustinut primul-ministru.
Acesta a adaugat ca valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic.

BEI a acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea si constructia acestei linii de metrou.
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe linia 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar trebui puse in functiune in cursul anului 2015.