Ministrul Daniel Constantin (foto) a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, la Sibiu, ca, in perioada urmatoare, va fi implementat conceptul de brand de tara, care "poate sa vorbeasca mai mult despre produsele romanesti, decat denumirea de produse traditionale", care a existat pana acum, noteaza Mediafax.

"Brandul de tara va fi o chestiune complementara acestui atestat de produs traditional si toate modificarile vor veni sa intareasca produsul traditional si marketingul acestuia pe piata interna si internationala. Lucram sa identificam sumele in buget ca sa cream acest brand de tara. Trebuie sa gasim cel mai potrivit concept", a spus Constantin, adaugand ca, in cel mult o luna si jumatate, vor exista produse romanesti cu noul brand de tara in magazine.

Constantin a afirmat ca "oamenii apreciaza produsele romanesti" si prin aplicarea unui brand de tara vor creste vanzarile de astfel de produse.

"Acele standuri din hipermarketuri vor fi branduite cu acest nou concept, mult mai vizibil. Am constatat ca oamenii apreciaza in momentul in care gasesc in hipermarketurile din Romania produse romanesti, mai ales atunci cand ele sunt evidentiate mai bine decat sunt in momentul de fata.

Obiectivul nostru este de a creste procentul de produse romanesti care se gasesc pe piata romaneasca. Vrem sa ne recastigam piata nationala. Pe zona de legume fructe, in hipermarketuri avem in acest moment doar 40 - 45 la suta produse romanesti, restul fiind import. Credem ca si acest brand poate sa duca la vanzari mai mari de produse romanesti", a spus Constantin.

Citeste si:

El a declarat ca "brandul vorbeste despre autenticitatea produselor romanesti".

"Sunt recunoscute pe piata interna si externa ca fiind mult mai bune. Romanul cred ca se va indrepta cu prioritate catre acele produse", a spus Constantin.

Intrebat daca cresterea vanzarilor de produse romanesti va duce si la scaderea preturilor la aceste produse, ministrul Agriculturii a raspuns ca depinde de cerere si oferta, dar ca isi doreste ca "preturile sa fie ceva mai jos".

Ministerul Agriculturii a inceput procedurile pentru crearea a unui brand de tara pentru produsele alimentare, care va fi promovat atat in Romania, cat si in strainatate, declara, in 2 aprilie, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.

"Am demarat la nivelul ministerului procedura de a realiza un brand de tara pentru toate produsele romanesti. Vrem sa realizam un parteneriat cu producatorii agricoli, o campanie de promovare a produselor romanesti, care va fi desfasurata si in Romania, dar si in afara granitelor", spunea Constantin.