Directorii de companii din Romania sunt optimisti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 42% dintre acestia declarand ca sunt foarte increzatori in capacitatea companiilor lor de a obtine venituri in crestere in urmatoarele 12 luni. Totodata, 15% dintre managerii intervievati nu sunt increzatori ca vor avea afaceri in crestere in acest an, potrivit Mediafax.

Rezultatele studiului Global CEO Survey pentru Romania arata, in schimb, ca pe termen mediu si lung perspectivele de crestere economica din Romania par foarte atragatoare pentru manageri, 60% dintre acestia declarand ca sunt foarte increzatori in potentialul companiilor lor de majorare a veniturilor in urmatorii trei ani.

In ceea ce priveste identificarea surselor potentiale de crestere, 33% dintre directorii din Romania au declarat ca principala oportunitate este cresterea organica pe piata locala, pe pozitia secunda fiind indicata lansarea de noi produse sau servicii (29%). De asemenea, 18% au identificat ca sursa de crestere fuziunile si achizitiile, parteneriatele si aliantele strategice.

Raportul releva ca principala amenintare pentru companiile pe care le conduc este, in opinia a 88% dintre manageri, nesiguranta si volatilitatea cresterii economice, urmata imediat de modul in care guvernul reactioneaza la deficitul bugetar si la nivelul de indatorare (84%) si de volatilitatea cursului de schimb (82%). Coruptia si mita, dar si cresterea fiscalitatii si evolutia inflatiei, afecteaza negativ dezvoltarea afacerilor.

Managerii considera ca principalele masuri pe care trebuie sa le ia imediat autoritatile ar trebui sa vizeze imbunatatirea infrastructurii (82%), asigurarea stabilitatii sectorului financiar (67%), formarea unei forte de munca calificata (44%) si reducerea saraciei si inegalitatilor sociale (33%).

In acelasi timp, un top al principalelor trei prioritati de investitii pe care companiile le au in vedere pentru acest an este format, in ordine, din imbunatatirea serviciilor pentru clienti (55%), cresterea bazei de clienti (52%) si imbunatatirea eficientei operationale (42%).

Citeste si:

Companiile se vor concentra in acest an in special pe mentinerea si cresterea numarului de clienti (25%), pe strategia de gestionare a talentelor din companie (22%), dar si pe atragerea de parteneri in afacerile care le conduc (20%).

Raportul mai releva ca, drept raspuns la recesiune, 96% dintre directorii de companii din Romania au implementat in ultimele 12 luni un plan de reducere a costurilor. In plus, 36% dintre respondenti au recurs la externalizarea anumitor procese, iar 31% au intrat in parteneriate sau aliante strategice.

Activitatile de reducere a costurilor vor fi adoptate si in urmatoarele 12 luni, 85% dintre directorii de companii din Romania declarand ca vor recurge la aceasta masura, iar 44% ca vor stabili parteneriate si aliante strategice. Totodata, 35% dintre manageri spun ca in acest an vor finaliza tranzactii de fuziuni si achizitii pe piata locala.

In ceea ce priveste revenirea economiei globale in urmatoarele 12 luni, 38% din managerii din Romania nu cred intr-o evolutie pozitiva, in timp ce 47% vad o mentinere a situatiei actuale si 18% o imbunatatire.

PwC asigura servicii de audit financiar, consultanta fiscala si pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare.