"Cred cu tarie ca ceea ce incearca actualul guvern sa faca va aduce Romania in situatia in care la inceputul anului viitor se va vedea si in buzunarele oamenilor o crestere reala. Cel mai important lucru pe care trebuie si avem obligatia sa-l facem astazi este acela de a atrage cat mai repede, de a aduce fondurile europene in Romania. Sunt atat de multi bani care vin gratis si sunt bani care raman in marea lor majoritate in economia reala, incat putem cu siguranta sa se vada o crestere reala in buzunarul oamenilor. (...) Al doilea lucru pe care trebuie sa-l facem este acela de a incepe sa facem performanta in companiile din Romania. Acest management performant pe care ni-l cere Comisia Europeana consider ca este binevenit. Daca il vom implementa cu succes, vom vedea si rezultatele", a spus ministrul.

El a precizat ca Programul Operational Sectorial de Transport, gestionat de ministerul Transporturilor, are in prezent rata cea mai redusa de absorbtie, dar se angajeaza ca pana la finele exercitiului financiar, rata sa fie cea mai ridicata dintre toate programele sectoriale.

"Astazi, cu toate ca sunt doar de patru luni in minister, am o rata de contractare de peste 80%", a spus oficialul.

Potrivit ministrului, Comisia Europeana a dat un acord de principiu pentru introducerea metroului in axele de finantare europeana pentru perioada 2007-2013, iar in conditiile in care vor exista bani europeni se va putea lucra la "foc continuu", iar Magistrala V (Drumul Taberei - Universitate) ar putea fi finalizata pana in 2016.

"Avem o discutie foarte avansata cu domnul primar Oprescu si cu cei din Ilfov, pentru ca Autoritatea Metropolitana de Transport vrem sa fie sub tutela primariei municipiului Bucuresti, a Consiliului Judetean Ilfov si partial si a Ministerului Transporturilor. Aceasta autoritate sa se ocupe de tot transportul public de calatori in Bucuresti si in localitatile invecinate. Operarea metroului va fi in subordinea acestei autoritati metropolitane, iar dezvoltarea metroului va ramane in continuare la Ministerul Transporturilor", a adaugat Fenechiu, raspunzand unei intrebari.

Pe de altã parte, el a afirmat ca si-ar dori ca Romania sa nu mai aiba nevoie de un acord cu FMI.

"Eesti asistat doar atunci cand nu poti sa rezolvi niste lucruri, cand esti incompetent. Eu vreau sa nu mai fim o natie de asistati, ci sa fim o natie pe picioarele noastre, dar acest lucru nu-l putem face decat in momentul in care economia functioneaza", a spus ministrul Transporturilor.

El a precizat insa ca la jumatatea anului se va pune problema prelungirii acordului.

Citeste si:

"Multe obiective nu sunt indeplinite, incepand de la arierate, continuand cu privatizarea companiilor si multe altele. Dincolo de asta, noi avem in continuare nevoie de banii de la FMI, pentru ca ei din nefericire au fost luati si tocati", a afirmat oficialul.

Intrebat daca este nevoie de alti bani de la FMI, Fenechiu a spus ca nu crede acest lucru, in conditiile in care Romania se gaseste intr-o situatie economica care ii permite sa se imprumute foarte ieftin de la multe institutii financiare din lume.

"Eu vreau sa va spun ca de cand sunt ministru al Transporturilor am foarte multe oferte. (…) Am lansat un memorandum in Guvern prin care intentionez sa realizam, eu voi propune zece parteneriate mari public-private sau concesiuni in Romania, si o sa-i propun premierului o solutie prin care vom putea investi in urmatoarea perioada in jur de 10 miliarde de euro in infrastructura romaneasca, prin parteneriate public-private. Am gasit solutia financiara pentru a face acest lucru", a spus Fenechiu, fara sa ofere detalii.

Guvernul a decis in martie sa transmita FMI o scrisoare in care sa solicite oficial prelungirea cu trei luni a actualului acord stand-by si inceperea discutiilor pentru incheierea unui nou aranjament, document care va fi semnat de ministrul Finantelor si guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.

La inceputul acestui an, Guvernul a solicitat FMI ca evaluarea acordului stand-by sa fie discutata de Consiliul Director al institutiei in luna mai, pentru a avea timp sa indeplineasca o serie de preconditii care privesc angajamente intarziate si evolutia bugetara, iar o noua misiune ar urma sa vina la Bucuresti in iulie.

Romania are in derulare un acord preventiv cu FMI si UE in valoare de 5 miliarde euro, fonduri care nu vor fi accesate decat in caz de necesitate.

Actualul acord a fost parafat in primavara anului 2011, odata cu inchiderea intelegerii incepute in 2009.