Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine anuntase anterior ca autoritatile incearca, pana pe 30 aprilie, sa ajunga la un acord cu Bechtel privind despagubirile pe care le are de achitat statul, insa contractul va inceta oricum, noteaza Mediafax.

"In contractul cu Bechtel exista un consultant, un inginer de santier, un consultant tehnic acolo, care trebuia sa prezinte comisiei de negociere cu ei un raport foarte clar ce datorii mai sunt rezultate din acest contract, pentru ca cei 50 de milioane pe care ni i-a lasat cadou doamna Boagiu reprezentau plati pana la decembrie 2011. De la 1 ianuarie 2012 nu s-a mai platit nimic. Trebuiau facute niste calcule. Acest consultant a depus raportul pe 29 aprilie. N-aveau cum sa faca pe 30 aprilie. Acum este o chestiune de zile si vom anunta public", a afirmat Sova la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

Intrebat despre suma pe care o va mai plati statul constructorului american, el a raspuns ca nu o poate dezvalui, pentru ca negocierile nu s-au incheiat, dar "va fi o surpriza placuta".

Citeste si:

"Aceasta autostrada Transilvania va trebui s-o construim in acelasi sistem cum facem si cu Comarnic - Brasov sau Craiova - Pitesti, pentru ca bani de la buget sa construiesti 400 de kilometri de autostrada nu sunt. In momentul in care vom incheia contractul cu Bechtel voi angrena in acest proces inclusiv autoritatile locale, cel putin cele pe al caror teritoriu trece autostrada, cum e Clujul, Salajul, Bihorul, pe toata lumea care este interesata. Acolo trebuie sa gasim formule financiare s-o facem profitabila. Noi, ca Guvern, am reusit sa gasim bani, vreo 800 de milioane de euro in fonduri europene, ca sa construim de la Sebes la Turda", a spus Sova.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.