"Am notat faptul ca investitorii potentiali nu s-au precalificat pentru urmatoarea etapa a procesului de privatizare majoritara a CFR Marfa. In prezent, purtam discutii cu autoritatile in vederea identificarii celei mai bune solutii pentru a proceda mai departe", a afirmat el.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare (compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria) nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor, procesul urmand sa fie reluat.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat agentiei Mediafax ca documentele celor trei investitori au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare si a precizat ca ar demisiona doar daca esecul privatizarii ar fi din vina sa.

Premierul Victor Ponta a declarat ca procedura de privatizare va fi reluata de saptamana viitoare, dupa ce va fi modificat caietul de sarcini pentru a impune conditii de participare mai putin restrictive, precizand ca vina nu apartine Ministerului Transporturilor.
Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificarii si analizarii documentelor de participare, precum si pentru intocmirii listei investitorilor precalificati sa participe, in continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfa ("lista scurta").

Citeste si:

Termenul final pentru desemnarea ofertantului castigator era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar International (FMI).

Privatizarea CFR Marfa se realizeaza printr-o procedura de vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa porneste de la 180 milioane de euro.