Potrivit anuntului de participare la licitatie, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare, cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii, pentru a decongestiona traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti.

Valoarea totala estimata a contractului de lucrari este de 126.975.626,52 lei (aproximativ 28 de milioane de euro) fara TVA, din bugetul municipalitatii.

Termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului.

Potrivit aceluiasi anunt, operatorul economic care va dori sa participe la licitatie trebuie sa faca dovada disponibilitatilor banesti, a unor "resurse reale negrevate de datorii sau a unor linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare", suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de executie a lucrarii, pentru minimum opt luni de derulare a contractului, conform graficului de executie, in suma de minimum 65.085.897,85 lei.

Totodata, ofertantii trebuie sa dovedeasca executarea, in ultimii cinci ani, a unor lucrari de constructii de pasaj suprateran care sa includa si o traversare peste un curs de apa, lucrari in valoare totala de minimum 100.000.000,00 de lei, executate in baza a maximum doua contracte.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 13 iunie, pana la ora 9.00, licitatia urmand sa aiba loc in aceeasi zi, la sediul municipalitatii, de la ora 13.00.

Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii a fost reziliat anticipat in decembrie. Primarul general Sorin Oprescu a precizat atunci ca a reziliat contractul incheiat cu Romstrade, societatea care trebuia sa construiasca pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, proiectul pasajului fiind in faza de expertiza.

Citeste si:

Compania Romstrade apartine omului de afaceri Nelu Iordache, aflat in arest preventiv din 2 decembrie 2012, fiind cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad.

In 28 aprilie 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, pentru o suprafata de aproximativ 15 hectare.

Pasajul denivelat a fost prevazut a fi realizat suprateran pe relatia Soseaua Mihai Bravu - artera propusa la limita estica a Parcului Tineretului, pentru inchiderea inelului principal de circulatie al municipiului Bucuresti, ca legatura directa dintre Soseaua Mihai Bravu si intersectia Soseaua Oltenitei cu Bulevardul Constantin Brancoveanu.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii este prevazut in Planul Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului, facand parte din categoria lucrarilor de inchidere a inelului principal de circulatie.

Lucrarile la pasajul suprateran au inceput in 17 ianuarie 2011. Primaria Municipiului Bucuresti a atribuit contractul, la inceputul lunii decembrie 2011, companiei Romstrade.

Proiectul a fost estimat initial la 99,4 milioane lei, fara TVA, iar autoritatea contractanta a primit trei oferte pentru realizarea lucrarilor.

La sfarsitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanta, asistenta si reprezentare juridica pentru a identifica posibile creante rezultate in urma rezilierii contractului cu SC Romstrade SRL, societatea care trebuia sa construiasca pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii.