"Avem aceasta suma, nu am fi participat la licitatie daca nu am fi avut-o. Ea este asigurata parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finantari de la banci. Este o suma mare, pe care nu orice companie si-o poate permite, dar GFR este o societate privata bancabila, solida, fara datorii la stat, profitabila", a spus omul de afaceri.
El a mentionat ca finantarea bancara are ponderea majoritara si este sindicalizata de mai multe institutii de credit, fara alte detalii.

Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras. Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei porneste de la 180 milioane de euro.

Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00, castigatorul urmand sa fie desemnat joi.

"Inteleg ca ceilalti competitori s-au simtit depasiti de garantiile financiare cerute. Cred ca daca, langa contestatia pentru licitatie, ar fi depus si o scrisoare de garantie bancara, ar fi demonstrat ca nu contesta acum licitatia doar pentru ca nu pot de fapt sa produca garantiile cerute de la bun inceput, si pe care le-au cunoscut de la bun inceput", a continuat Stoica.

Proprietarul GFR a afirmat ca a atat scrisoarea de bonitate, solicitata in faza de precalificare, cat si cea de garantie bancara, de 10 milioane de euro, au fost emise in favoarea GFR de Raiffeisen Bank International Viena.

Grupul Grampet, din care face parte GFR a inregistrat anul trecut afaceri de peste 420 milioane euro. "Strict pe transporturile de marfa, am inregistrat 215 de milioane de euro anul trecut - asta doar pentru GFR si filialele din Romania, exceptand filialele externe", a spus omul de afaceri.

Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene.

Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.

Citeste si:

Consortiul a precizat ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare, acestea fiind respinse.

Totodata, americanii de la OmniTRAX au iesit din cursa in urma cu doua saptamani, in conditiile in care nu au depus oferta preliminara si neangajanta. Compania americana a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.

OmniTRAX a depus contestatii la Tribunalul Bucuresti, Ministerul Finantelor, Ministerul Transporturilor si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Premierul Victor Ponta si-a asumat public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa il critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor in actiuni era introdusa de la inceput in procedura, "altfel nu venea nimeni" la licitatie.

"Vreau sa spun public ca nu ma derobez de responsabilitate, am stiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte - poate ca o companie americana e nemultumita, dar nu le-am stabilit chiar noi, asa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot in America", a afirmat miercuri Ponta, la inceputul sedintei de guvern.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

Guvernul isi asuma fata de FMI doar desemnarea castigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratand ca operatiunea depinde de indeplinirea tuturor conditiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, in scrisoarea de intentie transmisa saptamana trecuta, inainte de decizia finala din board-ul Fondului, ca va incerca sa desemneze un castigator al licitatiei pentru CFR Marfa la 21 iunie, cu putin inainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanteaza referirea la incheierea tranzactiei efective, aratand ca aceasta depine de indeplinirea "tuturor" conditiilor contractuale.