Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 asigura finantarea unor proiecte strategice pentru Romania in domeniile rutier, feroviar si naval. Dintre cele 11 companii beneficiare, cele mai importante sunt CNADNR si CFR SA, anunta Mediafax.

Comisia Europeana a decis ridicarea presuspendarii ca urmare a implementarii de catre Autoritatea de Management (AM) POS-Transport a tuturor masurilor dispuse prin scrisoarea de intrerupere plati (din iunie 2012) si scrisoarea de presuspendare (decembrie 2012).

"AM POS-Transport are un buget, din fondurile structurale, in valoare de 4,5 miliarde euro. (...) AM POST are autorizate, in prezent, cheltuieli in valoare de 1,2 miliarde lei, care urmeaza sa fie transmise Autoritatii de Certificare si Plati, pentru decontare din bugetul UE", se arata in comunicatul transmis de Ministerul Transporturilor.

Ministerul precizeaza ca in decembrie 2012, la nivelul POS-Transport era implementata doar o singura masura dintre cele dispuse de catre Comisia Europeana, iar in perioada martie - aprilie 2013, fosta conducere a CFR SA nu a derulat nicio procedura de achizitie publica, blocand astfel implemetarea procedurilor operationale necesare procesului de evaluare a achizitiilor publice.

Citeste si:

"Acum, principalul nostru obiectiv il reprezinta asigurarea unui nivel cat mai ridicat de absorbtie din bugetul alocat POS-T, in valoare de 4,5 miliarde euro, pentru perioada de programare 2014-2020", a declarat in comunicat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Fenechiu declara la finele lunii martie ca la momentul respectiv, prin POST T este contractata aproape 80% din suma aferenta perioadei 2007-2013, iar pana la finele anului se va ajunge la 100%.

Pe de alta parte, nivelul de absorbtie al fondurilor este de aproximativ 10%.

Deblocarea POS T a fost unul din obiectivele strategice ale ministrului Transporturilor, alaturi de privatizarea CFR Marfa.