Dan Sova a declarat, la Prefectura Cluj, la o reuniune pe tema proiectului privind Autostrada Transilvania, ca toti reprezentantii autoritatilor din Regiunea de Nord-Vest si Centru, indiferent din ce partid fac parte, vor ca autostrada sa se faca.

"Am venit la Cluj, nu sa vorbesc, ci mai mult sa ascult, sa stiu exact care sunt propunerile si solutiile reprezentantilor politici din Regiunea de Nord-Vest si Centru pentru continuarea si finalizarea Autostrazii Transilvania. Cred ca Autostrada Transilvania este unul dintre proiectele Romaniei care nu mai are si nu trebuie sa mai aiba culoare politica. Toti de la aceasta masa, indiferent de la ce partid sunt, vor ca Autostrada Transilvania sa se faca", a spus Sova.

Reprezentantii Prefecturii Cluj au afirmat ca discutiile pe tema Autostrazii Transilvania au loc in contextul realizarii unei retele eficiente de autostrazi la nivel national, prioritate cuprinsa in programul de guvernare 2013-2016.

La intalnirea de la Cluj participa prefecti, presedinti de consilii judetene, primari si parlamentari din judetele Regiunii de Nord-Vest, dar si cei ai judetelor Sibiu si Alba.

Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Citeste si:

Dan Sova afirmase anterior ca singura posibilitate pentru continuarea proiectului de constructie a autostrazii este parteneriatul public privat sau concesiunea, probabil urmand sa fie utilizata a doua varianta.

El a aratat ca a discutat cu 4-5 companii de constructii mari la nivel international interesate sa participe la acest proiect, iar dupa incheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care sa ilustreze situatia actuala pe respectivul traseu.

"Aceasta autostrada Transilvania va trebui s-o construim in acelasi sistem cum facem si cu Comarnic - Brasov sau Craiova - Pitesti, pentru ca bani de la buget sa construiesti 400 de kilometri de autostrada nu sunt. In momentul in care vom incheia contractul cu Bechtel voi angrena in acest proces inclusiv autoritatile locale, cel putin cele pe al caror teritoriu trece autostrada, cum e Clujul, Salajul, Bihorul, pe toata lumea care este interesata. Acolo trebuie sa gasim formule financiare s-o facem profitabila. Noi, ca Guvern, am reusit sa gasim bani, vreo 800 de milioane de euro in fonduri europene, ca sa construim de la Sebes la Turda", a declarat ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata in 12 mai de Pro TV.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.