Tendintele de cumparare a produselor de larg consum ale romanilor au inceput sa creasca permanent incepand din anul 2002 cand astfel de cheltuieli au inceput sa creasca semnificativ si permanent, potrivit unui studiu realizat de GfK in perioada 1998 - 2005.

Asemenea cresteri s-au inregistrat in 2003, cu 21 la suta fata de 2002, cu 35 la suta in 2004 si cu 69 la suta in 2005 fata de anul de referinta 2002.

Din 1998, cumpararea de produse de larg consum a avut, in tara noastra, niveluri anuale fluctuante.

Dintre cele mai bine vandute bunuri alimentare dupa 2002, cresterea cea mai semnificativa au inregistrat-o iaurturile.

La cumpararea iaurturilor cu fructe s-a inregistrat chiar o cerere exploziva, cu pana la 985 la suta, din 1998 in 2005. Consumul de margarina a scazut insa cu 20 la suta, in aceeasi perioada, iar ciocolata s-a vandut fara cresteri semnificative.

Cafeaua macinata a inregistrat o crestere a consumului de 39 la suta in 2001 fata de 1998 si, apoi, o crestere de 64 la suta in 2005, in acest timp inregistrandu-se si o modificare a ponderii cafelei preambalate, in preferintele cumparatorilor: de la (numai) 20 la suta in 1998, la 46 la suta in 2002, ramanand in continuare cu o pondere asemanatoare, in jurul a 45 la suta.

In acest rastimp, cafeaua boabe a fost vanduta cu 36 la suta mai putin, in 2001 fata de 1998, dupa care a inregistrat o tendinta ascendenta, astfel ca anul trecut consumul l-a depasit pe cel din 1998, cu cinci la suta. Iar cafeaua instant (asa-numitul "ness"), la fel ca si cacaoa instant au suferit " pierderi" grele, pe "frontul" vanzarilor.

Citeste si:

Consumul de bauturi racoritoare a inregistrat cresteri generalizate, sucurile necarbonatate confruntandu-se chiar cu o solicitare din ce in ce mai substantiala, cu pana la 292 la suta mai mare in 2005, fata de 1998. Apa minerala a atins plusuri de 65 la suta in 2001 si 94 la suta in 2005, iar berea de numai 14 la suta in 2001 si de 51 la suta in 2005.

In ceea ce priveste produsele de curatenie si ingrijire personala, dupa unele scaderi, din 1998 pana in 2001, ulterior au avut loc cresteri, pana in 2005, mai importante la produsele universale de curatat - 141 la suta, apoi la produsele pentru spalat vase - 35 la suta, detergenti - 25 la suta, pasta de dinti - 12 la suta si sapun, numai 4 la suta in volum, dar aceasta si din cauza cresterii cererii pentru sapun lichid.

Revenind la detergenti, este interesant de remarcat ca a scazut ponderea din totalul cumpararilor la detergentii in ambalaje sub 450 grame de la 65 la suta in 1998 pana la 27 la suta in 2005, si aceasta in favoarea cumpararii de detergenti in ambalaje de peste 1,5 kilograme, in crestere de la 10 la suta la 50 la suta. Aceasta evolutie a corespuns cu cresterea vanzarilor de detergenti in marile magazine (cash-and-carry, supermarketuri, hypermarketuri si discounteri), de la 11 la suta in 1998 pana la 58 la suta in 2005.

GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din tara cu o cifra de afaceri in 2005 de 2,4 milioane euro si face parte din grupul GfK, care este numarul cinci in lume, avand in 2005 o cifra de afaceri de 935 milioane euro.

Grupul GfK are mai mult de 130 de reprezentante, birouri si participari active si peste 7.600 de angajati, in 63 de tari.

Pe 1 iunie 2005, GfK a cumparat grupul de cercetare de piata NOP World, de la grupul media britanic United Business Media. Cu peste 1.500 de angajati NOP, care s-au alaturat GfK, grupul si-a extins echipa de cercetare de piata si de experti pe probleme de marketing.