Potrivit surselor citate, proiectul a fost inclus pe ordinea de zi pregatita marti dupa-amiaza de SGG.

Hotararea de Guvern se refera la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmeaza sa fie incheiat intre Ministerul Transporturilor si Grup Feroviar Roman (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfa.

GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Stoica a declarat marti pentru Mediafax ca Grup Feroviar Roman discuta cu institutii financiare din top 5 mondial finantarea tranzactiei privind preluarea CFR Marfa si este sigur ca va putea face platile in conditiile stabilite, fiind o companie bancabila, solida si fara datorii.

Citeste si:

Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca firma care a castigat licitatia pentru a cumpara CFR Marfa nu are banii necesari pentru a plati suma convenita si cauta bani "pe la banci", desi nu sunt prea multe institutii de credit dispuse sa finanteze o astfel de suma, si s-a intrebat de unde va mai avea compania bani de investitii pentru modernizarea CFR Marfa.

Totodata, Basescu sustine ca premierul Victor Ponta trebuie sa isi asume, in calitate de ministru interimar la Transporturi, responsabilitatea politica pentru privatizarea CFR Marfa, avand in vedere aprecierile pozitive facute de acesta la modul cum s-a derulat privatizarea.
El a motivat si legat de acest argument optiunea sa de a decide abia pe 23 august cu privire la desemnarea lui Ovidiu Silaghi pentru portofoliul Transporturilor.

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat marti, pentru Mediafax, ca GFR nu a notificat deocamdata tranzactia privind CFR Marfa, acest tip de documente fiind trimise de obicei dupa semnarea contractului, iar decizia privind concentrarea economica va fi luata de institutie sau de o structura a CE.

Potrivit estimarilor presedintelui Consiliului Concurentei, cu datele din prezent referitoare la piata de transport feroviar de marfa CFR Marfa are o cota de peste 40%, iar GFR detine mai mult de 30%.