"Domnul prim-ministru Victor Ponta, desi ocupa functia de vicepresedinte al Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, nu cunoaste obiectul de activitate al Consiliului. De aceea, ii recomandam sa citeasca Legea 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, disponibila si pe website-ul Administratiei Prezidentiale din care va afla ca CSAT are atributii strict privind securitatea nationala, si nu are nicio atributie financiar-economica in baza careia sa poata aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare", afirma Oprea.

Potrivit acestuia, obligatia legala privind contractul de privatizare a unui pachet de actiuni al companiei CFR Marfa SA revine exclusiv Guvernului Romaniei si Comitetului de Privatizare a CFR Marfa din cadrul Ministerului Transporturilor.

"Domnul prim-ministru Victor Ponta, asa cum ne-a obisnuit, incearca sa fuga, din nou, de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT sa se pronunte pe acest contract de privatizare. Asa ca il rugam respectuos pe domnul prim-ministru Victor Ponta sa nu astepte avizul CSAT dupa derularea procesului de privatizare pentru ca domnul presedinte Traian Basescu nu va accepta sa incalce legea. Singurii care poate decide asupra acestui contract sunt ministrul interimar al Transporturilor, domnul Victor Ponta, prim-ministrul Guvernului Romaniei, domnul Victor Ponta, si Guvernul Victor Ponta. Altfel, recomandabil, in numele consecventei, ca domnul prim-ministru Victor Ponta sa-si asume raspunderea privatizarii pentru care, in data de 20 iunie, il felicita atat de calduros pe domnul ministru Relu Fenechiu. Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, spera ca domnul prim-ministru Victor Ponta sa nu genereze un nou episod tip «Oltchim» cu ocazia privatizarii CFR Marfa", mai sustine Oprea.

Contractul de vanzare a companiei CFR Marfa va fi semnat doar dupa sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), probabil in luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizata in termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.

El a insistat ca acest contract va fi semnat doar dupa avizul CSAT si cand jurnalistii au atentionat ca, potrivit caietului de sarcini, documentul ar trebui semnat dupa cinci zile de la aprobarea Guvernului.

Citeste si:

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfa a fost aprobat de Guvern, in sedinta de miercuri.

"Daca CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (...) In baza strategiei avizata de CSAT a fost aprobata o hotarare de guvern. Daca spuneti ca nu e in atributia presedintelui (avizarea contractului de privatizare aprobat de Guvern - n.r.), atunci ar trebui sa taca din gura. Daca tot vorbeste, sa-i dam atributii", a spus Ponta.

El a sustinut ca Guvernul ar fi transmis CSAT contractul de privatizare CFR Marfa chiar daca presedintele Basescu nu s-ar fi pronuntat, luni, pe aceasta tema.

"Ne-a intarit convingerea. Cand presedintele stie niste lucruri pe care noi ceilalti nu le stim, e bine sa-l consultam, ca sa nu ne lase sa gresim. Un presedinte serios si responsabil cu tara sa nu asteapta la cotitura sa greseasca Guvernul si dupa aia sa iasa. Cred ca ne informeaza si singurul for in care ne intalnim in mod oficial este CSAT-ul", a afirmat Ponta.

Premierul a precizat totodata ca nu a discutat cu presedintele despre trimiterea contractului la CSAT.