Majoritatea romanilor nu isi planifica cumparaturile. Asa ca stau cu orele in magazine si nu se multumesc cu citeva produse.

Recent obisnuiti cu ideea de supermarket si hipermarket, cumparatorii din Romania stau mai mult in magazine in comparatie cu ceilalti europeni. Potrivit unor studii realizate de POPAI, un roman petrece in medie intr-un hipermarket in jur de doua ore, timp in care isi pune in cos in jur de 30 de produse. In schimb, in Europa media este 37 de minute petrecute printre rafturi si 18,1 produse achizitionate. Cel mai putin stau in magazine danezii, care isi fac cumparaturile in 18 minute. In schimb, francezii si britanicii se plimba printre rafturi aproape aproape jumatate din cit se plimba romanii: 53, respectiv 48 de minute.

In ceea ce priveste lista de cumparaturi, studiile arata faptul ca 63,8% dintre cumparaturi sint neplanificate, in vreme ce numai 24,5% sint „obligatorii“. De asemenea, 8% dintre achizitii sint planificate, in vreme ce 3,7% sint substitute ale produselor dorite.

Citeste si:

O noua agentie de comunicare

Chiar daca se incadreaza in profilul descris de unele cercetari, consumatorii sint insa foarte diferiti, la fel ca si motivele care ii imping sa faca anumite alegeri. De aceea intelegerea cumparatorului a devenit cruciala pentru producatori. Fapt speculat de altfel si de agentiile de publicitate, care isi adauga in portofoliul lor astfel de servicii. Ieri s-a lansat, spre exemplu, Saatchi&Saatchi X. Parte a retelei internationale cu acelasi nume, agentia este prima companie specializata in comunicarea in store (in magazine) de pe piata autohtona.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5664&art=13724&cHash=58691874ec