Cel mai disputat articol aprobat in final a fost cel care stipuleaza trecerea Oficiului Registrului Comertului din subordinea Ministerului Justitiei in administrarea Camerelor de Comert.

La prima vedere, mare victorie a grupului liberal, care pe langa “palma” trasa Monicai Macovei flutura si marile avantaje care vor reveni reprezentantilor Camerelor de Comert. In realitatea lucrurile stau astfel. Registrul Comertului avand personalitate juridica are si buget propriu de venituri si cheltuieli, fiind greu de crezut ca de aici se vor putea scurge fonduri spre Camerele de Comert.

Mai mult, preluarea patrimoniului Registrului Comertului de catre noii sefi nu se va putea face automat, ci doar prin reglementarea ulterioara prin lege, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2007. Prevederi neconstitutionale si neconforme cu legislatia existenta.

Deci, o victorie efemera care va crea mai degraba blocaje decat usurarea situatiei, mai ales ca legea, daca va fi adoptata martea viitoare, va putea fi imediat amendata prin Ordonanta de Urgenta si, deoarece are evidente prevederi neconstitutionale va putea fi atacata imediat dupa promulgare.

Lacunele legii, evidente, pentru juristi, precum incalcarea dreptului la asociere, neconcordanta cu legislatia europeana etc. nu au avut nici o importanta in fata “entuziasmului” grupului liberal asociat cu parlamentari PRM si PSD.

Excluderea de la vot a membrilor individuali, a membrilor colectivi si a asociatiilor profesionale, fondatori ai actualelor camere, lasa impresia existentei unui grup de interese care urmareste acapararea conducerii Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, iar analiza ansamblului prevederilor noii legi ne duce la concluzia ca urmarindu-se scopuri inguste se produce o tentativa de exces legislativ, care nu are legatura cu spiritul intreprinzator specific liberalilor care sunt si initiatorii legii.