Societatea Academica Romana (SAR) a realizat un studiu asupra administrarii banilor europeni, concentrandu-se pe fraude. Au fost identificate astfel 44 de metode mai mult sau mai putin originale prin care romanii fraudeaza fondurile comunitare.

Mai intai, doua definitii importante: FRAUD = infractiunea savarsita in legatura cu obtinerea ori utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, incriminata de Codul penal ori de alte legi speciale.”

NEREGUL = orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate in raport cu dispozitiile nationale si/sau europene, precum si cu prevederile contractelor ori a altor angajamente legal incheiate in baza acestor dispozitii, ce rezulta dintr-o actiune sau inactiune a beneficiarului ori a autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene, care a prejudiciat sau care poate prejudicia bugetul Uniunii Europene/bugetele donatorilor publici internationali si/sau fondurile publice nationale aferente acestora printr-o suma platita necuvenit.

Iata cele 44 de metode de fraudare:

1. Abuz in serviciu si instigare la abuz in serviciu contra intereselor publice/persoanelor
2. Luare de mita
3. Instigare la luare de mita
4. Folosirea serviciilor de consultanta pe parcursul implementarii proiectului pentru a masca deturnarea de fonduri 5. Cheltuirea de fonduri europene in alte scopuri decat cele pentru care au fost angajate prin contractul de finantare
6. Investitii cu bani europeni, care apoi isi schimba destinatia si devin de utilitate personala
7. Bani dati pentru a castiga licitatia
8. Oferte tehnice false
9. Traficul de influenta si valorificarea relatiilor personale sau a solidaritatii de partid dintre cei ce fac si cei ce aproba
10. Cerere de bani pentru aprobarea unor plati pe baza de documente false si pentru prestatii fictive
11. Cererea de bani pentru desemnarea anumitor contracte si firme drept castigatoare la licitatii
12. Decontul banilor prin societati fictive
13. Piratarea unor solutii de implementare, insa cu deficiente
14. Tergiversarea incheierii contractului dupa atribuire
15. Conditii restrictive/discriminatorii pentru realizarea procedurii de atribuire
16. Incalcarea cerintei de tratament egal pentru ofertantii care se inscriu in urma lansarii unui anunt de participare pentru realizarea unei achizitii publice
17. Impunerea unui procent de subcontractare prestatorului in cazul contractelor pentru realizarea lucrarilor pentru care se face achizitia

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri