Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut in primele noua luni cu 0,5% ca serie bruta, influentat de vanzarile de carburanti, produse alimentare, bauturi si tutun, iar ca serie ajustata reducerea a fost de 0,3%, scrie Mediafax.

Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 5% ca serie bruta, iar vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun cu 0,8%, in timp ce vanzarile de produse nealimentare au crescut cu 2,5%, a anuntat luni Institutul National de Statistica (INS).

Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a inregistrat in primele noua luni un declin de 0,3%, pe fondul scǎderii comertului carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate cu 5% si al produselor alimentare, bauturi si tutun cu -0,6%. Vanzarile de produse nealimentare s-au apreciat cu 3,2%.

In septembrie, volumul afacerilor din comertul cu amanuntul a scazut fata de august cu 2,4% ca serie bruta si cu 0,1% ca serie ajustata.

"Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut ca serie bruta cu 1,1%, iar ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate a scǎzut cu 0,8%", se arata in comunicatul INS.

Ca serie bruta, au fost inregistrate cresteri la vanzarile de produse nealimentare cu 5% si la carburantii pentru autovehicule in magazine specializate cu 0,6%, iar ca serie ajustata cresterea a fost consemnata pe aceleasi segmente cu 5,5%, respectiv 0,4%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri