"In conformitate cu prevederile Programului de privatizare al MT pe anul 2014, se estimeaza ca veniturile din privatizare vor inregistra un nivel de 11,4 milioane lei, rezultat din vanzarea unor participatii minoritare detinute de statul roman prin Ministerul Transporturilor, pe parcursul anului 2014", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de HG pentru aprobarea bugetului propriu de venituri si cheltuieli al institutiei privind activitatea de privatizare pe anul 2014.

Ministerul nu precizeaza care sunt firmele vizate de aceste operatiuni. Proiectul prevede venituri si cheltuieli totale de 71,8 milioane lei. "Avand in vedere efectele crizei economico-financiare asupra activitatii companiilor/societatilor nationale care functioneaza sub autoritatea MT, se estimeaza ca veniturile din dividendele aferente exercitiului financiar 2013, care vor fi incasate in 2014 de la societatile/companiile nationale vor fi la nivelul realizarilor pentru anul 2013, propunandu-se la acest capitol bugetar un nivel de 60 milioane lei", potrivit documentului.

La capitolul "Cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti, agenti de privatizare sau firme de avocatura si cele pentru pregatirea si realizarea privatizarii societatilor comerciale" este prevazuta suma de 8 milioane lei, in vreme ce suma de 2 milioane lei va acoperi cheltuieli pentru rapoarte de evaluare in procesul de privatizare si postprivatizare.

Pe de alta parte, la capitolul «Alte drepturi salariale in bani» s-a estimat suma de 725.000 lei, care include functionarea pe parcursul anului 2014 a doua comisii de privatizare, pentru Tarom si CFR Marfa. "In acest sens, pentru Tarom, in temeiul dispozitiilor punctelor 3.5. si respectiv 3.8. din strategia de privatizare aprobata prin HG nr. 862/2011, functioneaza o comisie de privatizare si un secretariat aferent, formate din cate sapte membri, care beneficiaza, pana la sfarsitul lunii aferente datei transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, de cate o indemnizatie lunara pana la nivelul de 2.500 lei brut. In mod similar, pentru CFR Marfa, prin strategia de privatizare aprobata prin HG nr. 46/2013, functioneaza o comisie de privatizare formata din noua membri, dintre care un reprezentant de la Ministerul Finantelor Publice si unul de la Ministerul Apararii Nationale, precum si un secretariat aferent, format din cinci membri, care va beneficia de o indemnizatie ce nu va depasi 3.000 lei brut", potrivit sursei citate.

La capitolul "Reclama si publicitate" s-a estimat o valoare de 500.000 lei care are in vedere efectuarea publicitatii privind oferta de vanzare a pachetului de actiuni pentru CFR Marfa, in presa internationala, precum si in cea interna.

Din suma de 71,8 milioane lei, 60,01 milioane lei reprezentand venituri din dividende si dobanzi va fi varsata la bugetul de stat, iar 117.103 lei, reprezentand venituri din privatizare, va fi varsata suplimentar in contul curent general al Trezoreriei.

Ministerul Transporturilor a mai redactat un proiect de OUG privind asigurarea conditiilor de finantare a activitatilor legate de organizarea si desfasurarea proceselor de privatizare derulate de institutie pentru perioada 2013-2014.

"Cu titlu de exceptie si in mod temporar, respectiv pentru anul 2013 si respectiv 2014, procedura urmand a se derula pana in luna mai 2015, neexistand astfel certitudinea incasarii platii pretului pachetului de actiuni CFR Marfa ce urmeaza a fi vandut, pana la 31 decembrie 2014, Ministerul Transporturilor poate retine o suma reprezentand jumatate din cuantumul anual al cheltuielilor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli privind activitatea de privatizare si din dividendele incasate de la societatile comerciale, societatile si companiile nationale, la care exercita calitatea de actionar in numele statului astfel cum rezulta din reglementarea propusa in prezenta ordonanta de urgenta", arata autorii proiectului, in nota de fundamentare.

Ministerul Transporturilor a virat in acest an la bugetul de stat suma de 60,6 milioane lei reprezentand dividende, cu 10,6 milioane lei mai mult decat planificarea bugetara conform bugetului de venituri si cheltuieli aprobat pentru activitatea de privatizare in 2013.

Procedura de privatizare a CFR Marfa, adjudecata de Grup Feroviar Roman, detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, a esuat, iar vanzarea a 51% din actiuni nu putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, in contextul in care unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. Procesul a fost reluat.
Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.

Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana la inceputul lunii noiembrie. In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.