"La tronsonul Comarnic - Brasov am remarcat faptul ca in presa s-a prezentat in mod negativ amanarea semnarii contractului. Vreau sa va spun ca este ceva eminamente pozitiv, pentru bunul si simplu motiv ca am reusit sa obtinem angajamentul ferm si sigur, in acest moment, din partea institutiilor financiare internationale - BEI, BERD, Banca Mondiala -, care sunt esentiale pentru a strange suma necesara pentru Comarnic - Brasov de pe piata. Prezenta institutiilor financiare internationale si mai ales o finantare importanta - noi speram la 5-600 milioane finantare din partea lor - da incredere si celorlalte banci private care urmeaza sa participe la finantarea Comarnic - Brasov. Am ajuns la o concluzie cu institutiile financiare internationale: pana prin luna iunie isi pot face due diligence si aprobarea in comitetul creditorilor in asa fel incat in iunie sa putem semna acest contract", a spus Sova. El a adaugat ca cele trei institutii au fost foarte deschise in a sprijini autoritatile cu acest proiect, potrivit Mediafax.

"In mod normal, un due diligence al lor dureaza un an de zile de la momentul in care toate contractele sunt stabilite definitiv, asa cum a fost si la noi. La noi au acceptat sa lucreze in patru- cinci luni, ceea ce demonstreaza un interes foarte mare al lor", a adaugat el. Intrebat recent cand va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic - Brasov, premierul Victor Ponta a raspuns ca acordul va fi incheiat in lunile mai sau iunie.

Ponta si Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii Asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un Memorandum de intelegere.

Autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avuta in vedere va fi de 5,7 lei plus TVA, lucrarile de constructie urmand sa inceapa la finalul lunii aprilie, a anuntat premierul la acel moment.

Pentru proiectele de constructie in concesiune ale centurii Sud a Capitalei si autostrazii Craiova - Pitesti castigatorii vor fi desemnati in mai, respectiv in iulie, a aratat marti Sova. Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca acordurile pentru lotul 3 al autostrazii Orastie - Sibiu si un tronson de 6,5 kilometri de la Bucuresti - Ploiesti ar putea fi reziliate.

Citeste si:

"Termenul nostru limita pentru a vedea daca poate exista o intelegere este luni, ora 12:00. Acolo cred ca toata presa cunoaste problema alunecarilor de teren si a conflictului contractual intre CNADNR si Impregilo - Salini in legatura cu eventualele costuri suplimentare pentru aceste alunecari de teren. Noi am procedat institutional foarte corect, am agreat cu Impregilo - Salini dupa contradictii nesfarsite mai multi experti pentru a vedea exact situatia tehnica si un expert agreat de ambele parti pentru a vedea situatia contractuala. Cele doua expertize realizate au dat dreptate integrala CNADNR care a spus ca Impregilo - Salini trebuie sa realizeze lucrarile necesare opririi acelor alunecari pe banii lor in cadrul contractului, fara niciun euro in plus. Aceasta solutie a fost confirmata si de catre Comisia Europeana", a spus Sova, referindu-se la situatia existenta la contractul de la Orastie - Sibiu.

Ministrul a aratat ca din cei 22 km ai acestui tronson, 16 km sunt fara probleme. Pe de alta parte, in cazul lucrarilor pentru primii 6,5 kilometri din autostrada Bucuresti-Ploiesti, care ar trebui sa faca conexiunea intre Capitala si centura, autoritatile au cerut de-a lungul timpului o serie de lucrari suplimentare, care au crescut pretul initial al autostrazii.

"Am cerut sa se faca o analiza care erau lucrarile care trebuiau facute in pretul initial si care sunt lucrarile suplimentare. Au cerut o suma mult mai mare, de altfel ne-au si dat in judecata, Pizzarotti a dat in judecata CNADNR pentru o suma consistenta, de 80 milioane lei, daca nu ma insel, e un proces pe rol in acest moment. Nu exista niciun fel de rezerva, am spus ca daca in urma negocierilor Pizzarotti intelege ca in pretul initial (...) sa rezolve cei 6,5 km este bine, daca nu, nu este exclus sa ajungem la reziliere si aici", a precizat Sova.

Referindu-se la autostrada Sibiu - Pitesti, ministrul Transporturilor a afirmat ca licitatia va incepe in 2015. "Am vazut remarca jurnalistilor, corecta, in legatura cu faptul ca eu personal am anuntat 2017, 2016, premierul a venit si m-a corectat foarte justificat, cu 2015. Ceea ce vreau sa explic inca o data este ca aceste termene diferite au rezultat din negocierile care s-au facut, noi incercand sa scurtam termenele. Initial, Comisia Europeana a spus ca trebuie sa facem acest studiu de fezabilitate, care va tine 36 de luni, pentru ca studiile de fezabilitate pe noua alocare financiara 2014-2020 in mod obligatoriu trebuie facute cu studii geotehnice, hidrotehnice si descarcare arheologica, lucru care nu s-a facut in studiile de fezabilitate anterioare. Ei au spus 36 de luni, noi am negociat 24 de luni, intre timp am obtinut acord pentru 12 luni, iar studiul de fezabilitate vazut ca intreg sa poata fi partajat in trei. Ma refer la Sibiu - Boita, Boita - Curtea de Arges si Pitesti - Curtea de Arges, cu breteaua de 60 de kilometri spre Ramnicu Valcea. Vom termina mai repede pe aceste portiuni Sibiu - Boita si Pitesti - Curtea de Arges - Ramnicu Valcea in asa fel incat sa putem declansa licitatia de lucrari in februarie 2015", a spus ministrul Transporturilor.

CNADNR se afla in coordonarea operationala a Ministerului Transporturilor iar din punct de vedere al bugetului si aprobarii deschiderilor de credite a ramas in continuare SGG, potrivit sursei citate.