Indicele preturilor de consum a stagnat in martie, pe fondul ieftinirii alimentelor. Cele mai mari scaderi de preturi s-au inregistrat la cartofi, oua, lapte, zahar, iar inflatia anualizata s-a mentinut usor peste 1%, in timp ce inflatia medie IPC a scazut la 2,8%.

Indicele preturilor de consum (IPC) in luna martie 2014 fata de februarie 2014 este 100,03%, iar fata de martie 2013 este 101,04%.
Cresterea medie a preturilor pe total, in ultimele 12 luni (aprilie 2013 – martie 2014) fata de precedentele 12 luni (aprilie 2012 – martie 2013), determinata pe baza IPC este 2,8%, iar cea determinata pe baza indicelui armonizat al preturilor de consum (IAPC) este 2,3%, in scadere de la 2,6% in februarie. Dintre preturile alimentare, cea mai ampla ieftinire s-a consemnat la oua, cu aproape 7%, urmata de catofi, cu scaderi de 2,3% si ulei, cu 0,8%, anunta Mediafax.

Pe de alta parte, tot din categoria marfurilor alimentare a provenit si cea mai mare scumpire din martie, cu 3,41% la fasole si alte leguminoase, care au insa o pondere mult mai scazuta in cosul de consum comparativ cu ouale sau cartofi. In martie, preturile marfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%, iar tarifele la servicii cu 0,13%.

In prima luna a anului inflatia s-a plasat la 0,9%, comparativ cu decembrie. Prognoza Bancii Nationale a Romaniei privind inflatia din acest an este de 3,5%. Rata inflatiei a fost anul trecut de 1,55%, minim istoric.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri