“Caracteristicile pietelor emergente variaza de la tara la tara. Aceste diferente provin din mai multe surse: localizarea geografica, disponibilitatea infrastructurii, industriile mici sau mediul politic. Intr-o tara ca Romania, unde cresterea tinde sa se manifeste in industriile noi si in sectorul IT, conceptul “faceconomics” prezinta atat o oportunitate, cat si o unealta care trebuie sa fie utilizate pentru a atrage investitii noi, pentru a educa piata muncii (de exemplu, comertul si turismul)”, spune economistul Aldous Mina.

In opinia sa, agenda de tip “faceconomics” reprezinta o abordare multi-directionala spre dezvoltare economica. Brandul, produsele si serviciile pot fi prezentate mai usor prin intermediul social media ca un fundal in dezolvarea pietei. Astfel, conceptul “faceconomics" scoate in evidenta atuurile utilizarii retelelor sociale (social media platform) in strategiile de penetrare a pietelor de catre companii. “Acestea ofera un puternic efect de multiplicare cu resurse minime. Dezvoltarea tehnologiei face ca afacerile internationale sa aiba o crestere puternica, intrarea pe noi piete devenind din ce in ce mai facila in conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe”, adauga Aldous Mina.

In opinia lui Aldous Mina, legatura dintre Micro-macro-economie si social media reprezinta o revolutie interesanta in dezvoltarea economica la nivel mondial. “Astazi, legatura dintre cele doua sfere este vizibila doar pentru cei care au acces la internet sau tehnologie avansata. In anii urmatori, contributia social media la dezvoltarea pietelor va fi resimtita de catre milioane de oameni. Acest lucru se datoreaza gradului de constientizare la nivel de brand a produselor si servicii disponibile la nivel mondial.”

Vrei sa afli mai multe informatii despre aplicarea "faceconomics" in economie? Participa la conferinta “The IMF in the Faceconomics Age", eveniment la care wall-street.ro este partener media.