Conceptul de magazin modular construit din "cuburi lego", cum le numesc oficialii companiei, a pornit din dorinta de extindere a retelei de retail Profi si a avut ca sablon cele cateva magazine de acest tip existente deja in Polonia. “E mult mai usor cu tipul acesta de material. In patru - cinci saptamani reusim sa construim un astfel de magazin. Am cautat o modalitate de a ajunge mai repede la clientii nostri si punand laolalta know-how-ul de care dispunem in companie, am ajuns sa construim acest prototip functional”, afirma Marian Popovici, directorul tehnic al magazinelor Profi. Reteaua de magazine isi propune deschiderea a inca 70 de noi puncte de vanzare in 2014, dintre care unele vor fi modulare.

Compania estimeaza ca investitia in proiectul de magazin modular se ridica la cateva sute de mii de euro. Suprafata primului magazin modular Profi este de 327 mp. Dimensiunea unitatilor de acest tip poate fi insa cu usurinta marita sau micsorata in functie de cererea existenta in zona in care s-a deschis. Oficialii companiei adauga ca un astfel de magazin are si avantajul unei constructii mai rapide. "Un magazin modular se construieste in doua pana la cinci saptamani, ceea ce il face deosebit de atractiv si din perspectiva chiriilor ridicate care trebuie platite oricum chiar din momentul preluarii terenurilor", a adaugat Gaetan Pacton, directorul de dezvoltare al magazinelor Profi.

Ne aflam in fata unei revolutii in retail.

Prin acest tip de magazin, oficialii Profi spun ca vor putea deschide unitati in zone pana acum inaccesibile retailului modern. "Ne aflam in fata unei revolutii in retail: am creat o noua tehnologie prin care vom putea ridica magazine cu format ideal, in locuri inaccesibile pana acum retailului modern", a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi. "Noutatea absoluta este ca aceasta tehnologie ne permite nu doar sa construim magazine aproape oriunde, ci sa le marim sau sa le micsoram, in functie de nevoie, intr-un timp foarte scurt."

In ceea ce priveste evolutia pietei, CEO-ul Profi afirma faptul ca in ultimele cinci luni retailul s-a confruntat cu mici probleme de deflatie. "Oamenii au mai putini bani in ultimul timp, dar clientii raman la fel de numerosi. Acestia vin, insa, in magazinele noastre, si aleg sa cumpere mai multe produse, dar la un pret mai scazut. Altfel spus, ceea ce cumparau ei anul trecut, de pilda, costa astazi mai putin." Totusi, la nivel general, Pawel spune ca in retailul modern se poate observa un trend ascendent al cifrei de afaceri.

Avand 227 de magazine si peste 5.500 de angajati, Profi este cel de-al doilea retailer din Romania ca numar de unitati, tintind sa ajunga la aproximativ 400 de magazine in urmatorii ani. Principalii concurenti ai Profi sunt Mega Image, Lidl sau Penny Market. Reteaua de supermarketuri Profi si-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei in 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro).

TOP: Retelele de retail din Romania cu cele mai mari profituri

TOP: Retelele de retail din Romania cu cele mai mari profituri