Premierul a vorbit pe aceasta tema in cadrul unui forum economic, intr-un context in care s-a referit la necesitatea modificarii legislatiei muncii.

"In ceea ce priveste legislatia muncii, aici exista in continuare multe nemultumiri din zona sindicala ca nu revenim la ceea ce a fost ideea ca avem contracte colective de ramura. Mesajul din zona economica este ca o legislatie a muncii prea rigida va avea efecte negative asupra a ceea ce inseamna investitii si creare de locuri de munca. Cred sincer ca nu putem sa traim in momentul in care angajatul este un sclav pe plantatie, dar nici nu mai putem sa traim, daca vrem sa fim competitivi, in zona in care patronul oricarei companii este sindicatul", a spus Ponta.

El a prezentat ca exemplu in acest sens situatia de la compania Metrorex."Am o situatie pe care trebuie s-o rezolv. Vreau sa se stie ca Metroul din Bucuresti e al sindicatului, al domnului Radoi, nu e al statului roman, nu e al Ministerului Transporturilor, nu e al nimanui, el este sef acolo de 20 de ani si, cum vrem sa facem o reforma acolo, ne face o greva in fata la Guvern sau opreste metroul", a spus seful Executivului.

Ponta a subliniat faptul ca la Metrorex este un "caz extrem", deoarece, altfel, dialogul social dintre Guvern, sindicate si patronate are loc in mod constant."Negociem si cu patronatele, si cu sindicatele sa gasim o cale moderna si flexibila de legislatie a muncii", a mai spus prim-ministrul.

Compania Metrorex va functiona pe pierderi si in acest an, bugetul estimat pentru 2014 si aprobat, miercuri, de Guvern indicand un rezultat negativ de peste 66,5 milioane lei (15,1 milioane euro).Astfel, bugetul pe 2014 al Societatii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti "Metrorex" include venituri totale estimate la 604.388,71 mii lei si cheltuieli totale de 670.910,23 mii lei.

Citeste si:

Bugetul a fost aprobat, mirecuri, de Guvern prin hotarare. Initial, in proiectul de buget, elaborat la inceputul anului, Metrorex estima ca va inregistra o pierdere bruta de 123,19 milioane lei in acest an, la venituri de 654,4 milioane lei si cheltuieli de 777,6 milioane lei.

Sindicalistii de la metrou au pichetat, in urma cu o saptamana, sediul Guvernului, cerand, printre altele, acordarea unei cresteri salariale direct proportionale cu rata inflatiei, tinand cont de faptul ca fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut de peste cinci ani, iar salariatii au renuntat de bunavoie la unele facilitati financiare prevazute in contractul de munca, dand astfel dovada de "intelegere" fata de Guvern si fata de criza financiara prin care s-a trecut.

Premierul Victor Ponta a declarat atunci ca liderul sindical Radoi a fost "proprietar de facto" la Metrorex multi ani, iar compania a functionat doar cu pierderi, dar ca Metrorex trebuie sa fie condusa de Guvern, nu de sindicate, iar scopul sa fie reducerea pierderilor.

Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor din octombrie prevedea scumpirea tarifelor pentru calatoria cu metroul cu 25%-33%, cresterea nefiind insa pusa in practica pana in prezent.