"Proiectele pe care le avem in derulare sunt proiecte de investitii in energie si infrastructura, cumulate, de peste 6 miliarde de euro, care inseamna locuri de munca, inseamna independenta energetica pentru Romania si inseamna posibilitatea de a completa ceea ce primim din fonduri europene si din fonduri bugetare pentru imbunatatirea infrastructurii. Statele Unite ale Americii si Uniunea Europeana au parteneriat strategic cu China, potrivit Mediafax.

Daca noi reusim sa avem investitii, sa cream locuri de munca, sa fim independenti energetic, este un lucru important si mi-as dori ca relatiile noastre economice cu alte tari din afara Uniunii Europene sa ne ajute in egala masura in dezvoltarea economica, cu atat mai mult cu cat Romania sustine si crede ca sunt necesare noi sanctiuni economice impotriva Federatiei Ruse pentru incalcarea dreptului international si implicarea in criza din estul Ucrainei", le-a spus Ponta, joi, ministrilor prezenti la sedinta Executivului.

Seful Executivului a precizat ca, in acest context, pentru ca Romania sa poata continua cresterea economica, este necesar ca pentru producatorii romani, pentru economia romaneasca, sa se gaseasca noi piete de desfacere si noi surse de investitii.

Trenurile de mare viteza din China, inspiratie pentru premier

Premierul Victor Ponta s-a aflat, in perioada 30 august - 3 septembrie, intr-o vizita oficiala in China, la invitatia omologului chinez Li Keqiang, ca raspuns la vizita intreprinsa in Romania de acesta din urma in noiembrie 2013. Guvernul a discutat cu mai multe companii din China posibilitatea realizarii unei linii feroviare de mare viteza intre Bucuresti si Iasi, care ar putea continua catre Chisinau, in conditiile in care Comisia Europeana se opune unei linii de mare viteza Bucuresti-Constanta.

Ponta a vrut marti sa vada personal performanta trenurilor de mare viteza din China si s-a deplasat, alaturi de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cu un astfel de tren de la Beijing la Tianjin. Potrivit unui raport al PwC si Oxford Economics, cheltuielile cu infrastructura in Romania vor creste in medie cu 5% pe an pana in 2025, mai rapid decat cele din Europa de Vest, dar mai incet decat la nivel global, suma totala alocata urmand sa ajunga la aproximativ 30 miliarde dolari pana in 2025.