Fermierii romani considera ca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va fi benefica activitatii pe care o desfasoara, dar considera ca autoritatile nu depun suficiente eforturi pentru a-i proteja in competitia cu fermele similare din Uniunea Europeana.

In ciuda faptului ca un procent foarte ridicat (84,13%) din fermierii chestionati ar dori sa investeasca pentru modernizare, doar 28,30% considera ca accesul la finantarile europene se face usor, in timp ce 71,70% considera ca programul SAPARD este greu de accesat.

Mai bine de jumatate din cei chestionati (55,31%) cred ca autoritatile nu iau suficiente masuri pentru a-i proteja pe fermierii autohtoni in competitia cu fermierii din Uniunea Europeana, in timp ce numai 30,95% cred ca activitatea autoritatilor romane este multumitoare.

Studiul a fost realizat in perioada mai-iunie pe un esantion semnificativ de 1.865 persoane, marja de eroare fiind de +/-2,7%. Infiintata in anul 2004, Future Marketing ofera servicii specializate de cercetare si consultanta in marketing pe piata Est-Europeana. Compania ofera clientilor o serie de programe de cercetare prin metode calitative si cantitative folosite la elaborarea unor strategii corecte si coerente de marketing.