"Romania a fost sistematic optimista cand si-a facut design-ul bugetar, or lucrul acesta, cheltuielile si veniturile trebuie corelat cu partea de implementare fizica a proiectelor. Daca din punct de vedere administrativ, al verificarii legalitatii, aprobarii si corectitudinii cheltuielilor, pe procedura administrativa am inregistrat o evolutie, la implementarea proiectelor stam mai rau. O alocare foarte optimista a resurselor care nu ajuta in fapt absorbtia reala cred ca nu este utila nimanui. Cred ca rectificarea vine sa reflecte realitatea din teren", a spus Dinu, coordonatorul setului de recomandari "Prioritati pentru Romania", lansat de Camera de Comert si Industrie Americana in Romania - AmCham, intr-o conferinta de presa, citat de Mediafax.

In acest sens, reprezentantul AmCham a remarcat si faptul ca pentru capitolele din buget unde s-au taiat fonduri la rectificare, Guvernul a prevazut si scaderea veniturilor. A doua rectificare bugetara prevede revizuirea negativa a cheltuielilor cu proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-2,45 miliarde lei), cu dobanzile (-572 milioane lei) si cu proiectele cu finantare rambursabila (-451 milioane lei).

Astfel, comparativ cu nivelurile programate in prima rectificare bugetara, sunt revizuite negativ alocarile pentru cheltuieli de investitii (-2,38 miliarde lei), sumele eliberate fiind utilizate partial pentru suplimentarea unor categorii de cheltuieli curente, in principal a alocarilor pentru cheltuieli cu bunurile si serviciile la nivelul bugetelor locale. Diferenta, la care se adauga economiile realizate din cheltuielile cu dobanzile, este utilizata pentru compensarea impactului asupra veniturilor bugetare al reducerii CAS in vederea asigurarii convergentei cu tinta de deficit.

Citeste si:

Intrebati despre stadiul consultarilor pentru bugetul pe anul viitor, reprezentantii AmCham au precizat ca in ultimele 18 luni Camera a fost implicata in creionarea unor opinii privind politici fiscale si au lucrat in grupuri tehnice la proiectele de Cod Fiscal si Codul de Procedura Fiscala.

"In mod normal, in viziunea noastra un astfel de demers ar fi trebuit sa se incheie pana acum, e trecut de faza de saturatie, de consultari, de explicatii tehnice, fundamentari, am formulat poziitiile noastre la fiecare articol din coduri, inclusiv sugestii de modernizare, de sincronizare, de adaptare a unor principii care sa poata sa sustina mediul economic si sa rezolve problemele fiscale din Romania in privinta colectarii si evaziunii fiscale. Ne asteptam ca din partea autoritatilor aceste eforturi sa ajunga in faza de finalizare. Nu stim si nici nu avem confirmata o data de implementare, in mod normal ar trebui sa mearga in Parlament, acolo fusesera trimise acum 6 luni", a spus Daniela Nemoianu, membru in conducerea AmCham.

Sursa foto: Shutterstock / Analiza datelor la un computer