Amanarea a fost decisa in ultima sedinta de guvern, dupa ce acest termen mai fusese amanat o data, in 2009, pentru alti cinci ani, respectiv pana in decembrie 2014.

"Acordarea acestor derogari pentru urmatorii 5 ani este imperios necesara, devenind foarte dificil de asigurat, nivelul de regularitate, despagubirile si compensatiile pentru intarzieri producand pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare starii deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructura nu poate fi tras la raspundere, arata Mediafax.

Planuri de modernizare la CFR

Desi in perioada 2009-2014, s-au facut demersuri in privinta cresterii calitatii serviciilor feroviare prin masuri organizatorice si investitionale, reinnoirea derogarilor pentru urmatorii 5 ani este necesara pentru a obtine timp in vederea obtinerii unor compensatii adecvate pentru serviciul public si pentru asigurarea sumelor necesare respectarii standardelor minime de calitate a serviciilor prin reinnoirea/modernizarea parcului de material rulant, modernizarea sistemelor de informare a calatorilor, dotari pentru persoane cu mobilitate redusa la nivelul statiilor de cale ferata.

Toate aceste masuri implica un efort investitional pe o perioada de 5-10 ani, care nu poate fi realizat intr-un timp scurt de actionariatele intreprinderilor de transport feroviar de calatori si ale gestionarului de infrastructura", este justificarea Guvernului. Conform regulamentului european, a carui aplicare este amanata constant in Romania, calatorii au dreptul sa primeasca despagubiri in cazul anularii sau ori intarzierii trenurilor sau pierderii legaturilor intre curse, inclusiv sa li se ramburseze total sau partial banii platiti pe bilet.