"Am identificat trei factori care influenteaza consumul, respectiv inflatia, nivelul de economisire si nivelul de incredere. Am avut de-a lungul timpului inflatie, cu impact in scadere de volume cumparate, dar in primele noua luni preturile au scazut cu 2,1%, ceea ce a dus la o crestere a volumului de produse cumparate. In ceea ce priveste economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut in acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar si a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei in 2013. De asemenea, indicele de incredere in economie, in securitatea financiara, a inceput sa se imbunatațeasca, a declarat Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, scrie Mediafax.

In opinia sa, toate acestea au avut ca impact cresterea consumului de produse cumparate si consumate acasa in prima jumatate a anului, cu 2%. Consumul de produse de ingrijire personala a scazut insa cu 2%. Și consumul de bere acasa a scazut in acest an, la noua luni reducerea fiind de 1,7%, in condițiile in care numarul gospodariilor care au cumparat macar un brand de bere in acest interval a fost mai mic cu 2,3%.

Potrivit datelor GfK, romanii aloca 41% din cheltuieli pentru alimente si bauturi nealcoolice si 8% pentru tutun si bauturilor alcoolice, astfel ca aproape jumatate din bugetul unui roman merge pe produse alimentare, bauturi si tutun.