Prin acest program, Romania a avut alocata suma de 4,8 miliarde euro pentru perioada de programare 2007-2013. Rata de absorbtie in ultimii doi ani a fost de 10,7%, in 2012, respectiv de 32,24% in 2013.

"Anul 2014 a fost dedicat dezvoltarii unui portofoliu de proiecte majore de infrastructura, intre acestea incadrandu-se magistralele de metrou M2 (Pipera - Berceni) si M4 (Gara de Nord - Straulesti), achizitionarea unui numar de 27 trenuri de metrou, autostrazile Campia Turzii - Ogra - Targu Mures si Sebes - Turda, sau linia de cale ferata Radna - Gurasada - Simeria", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Gradul de absorbtie, imbunatatit in 2014

Gradul de absorbtie a fost imbunatatit in acest an dupa ce Autoritatea de Management a depus la Comisia Europeana aplicatiile de finantare pentru trei proiecte de infrastructura retrospective, (autostrada Arad - Deva, autostrada Cernavoda - Constanta si by-pass-ul Constanta). Tot in acest an a fost initiat procesul de fazare a unor proiecte majore de infrastructura, dintre care o parte au fost transmise Comisiei Europene in vederea aprobarii. Astfel, au fost fazate tronsoanele de autostrada Lugoj - Deva, Sebes - Turda, linia de cale ferata Radna - Gurasada - Simeria si magistrala de metrou M2.

Fazarea reprezinta un proces prin care proiectele aflate in implementare si care nu se pot incheia pana la data de 31 decembrie 2015 (sfarsitul perioadei de programare 2007 - 2013) vor fi continuate in urmatoarea perioada de programare. Astfel, masura prevede realizarea in prima faza, pana la 31 decembrie 2016, a unei parti din proiect (precum excavatiuni, structuri majore, stratul de forma, stratul de stabilizare), investitia urmand sa fie finalizata in faza a doua.

"Ministerul Transporturilor va destina anul 2015 implementarii proiectelor de infrastructura, dar si absobtiei unui buget alocat de catre Comisia Europeana in valoare de 1,88 miliarde euro", se mai arata in comunicat.