"Scaderea TVA si a altor taxe este foarte importanta pentru consum daca o regasim in preturile la raft. In contextul in care romanii au un buget stramtorat, preturile mai mici ar stimula consumul. Si concurenta mare de pe piata va dermina transferarea acestor reduceri in preturi", a aratat Belciu, partener, Servicii de Consultanta pentru Afaceri si Management, PwC Romania. El a adaugat ca 70% din PIB este reprezentat de consum, iar o crestere a consmului se face ori prin cresterea veniturilor, ori prin scaderea taxelor, dar aceasta din urma trebuie corelata si cu intensificarea controalelor pentru reducerea evaziunii fiscale, scrie Mediafax.

La randul sau, Daniel Anghel, partener Consultanta Fiscala al PwC Romania, spune ca si in ultima perioada consumul a crescut in multe domenii, dar aceasta evolutie nu s-a vazut si in zona colectarii la buget si arata ca scaderile de taxe prevazute in noul Cod Fiscal sunt binevenite. In cazul cafelei, noul Cod Fiscal prevede eliminarea accizei de la 1 ianuarie 2016, acesta impreuna cu TVA reprezentand 30% din pretul total al cafelei. Astfel, potrivit lui Belciu, reducerea TVA cumulata cu eliminarea accizei ar insemna o ieftinire pana in 10% a cafelei, ceea ce ar trebui sa conduca si la o crestere a consumului pe aceasta categorie.