Termenul de economie colaborativa a aparut relativ recent, in urma cu doar cativa ani, insa deja exista o multitudine de carti care merita lecturate, intelese si apoi, de ce nu, aplicate intr-un business. Va propunem sapte carti pe care trebuie sa le aveti in biblioteca si sa le (si) lecturati.

1. Lisa Gansky: In retea. De ce sharing-ul reprezinta viitorul afacerilor

Afacerile traditionale urmeaza o formula simpla: crearea unui produs sau a unui serviciu, vanzarea acestuia si incasarea banilor. Insa in ultimii cativa ani, a prins contur un model fundamental diferit – unul in care consumatorii au mai multe optiuni, mai multe instrumente, mai multe informatii si mai multa forta. Lisa Gansky, antreprenoare care face pionierat in domeniu, il denumeste „The Mesh“(Businessul „in retea“).

2. Steven Johnson: Future Perfect

Johnson spune povestea felului in care este posibil progresul si cum viitorul nostru este cu ADEVARAT luminos. Cartea subliniaza importanta lucrului in colaborare si cum economia colaborativa reprezinta cheia realizarilor umane, putand transforma lumea, de la guverne la cercetare si dezvoltare.

3. Morten T. Hansen – Colaborarea

Subtitlu: Lideri care evita capcanele, creeaza unitate si obtin rezultate extraordinare

O colaborare deficitara e mai rea decat lipsa colaborarii!
„Colaborarea este o carte foarte bine scrisa si amanuntit fundamentata prin cercetari. E plina de concluzii extrem de interesante si de sfaturi utile pentru liderii de afaceri, indiferent unde ar fi acestia localizati fie in Romania, fie intr-o cu totul alta zona a globului. Din experienta mea in lumea afacerilor, pot spune ca multe dintre sugestiile autorului suna autentic si original.“

4. Roald Dahl – Going Solo

Dahl povesteste despre plecarea sa din Anglia pentru a trai in Africa si cum o serie de aventuri au inceput pe Continentul Negru. Desi titlul include cuvantul “solo”, implica multe elemente de economie colaborativa extrem de interesante.

5. Janelle Orsi: Practicing Law in Sharing Economy

Un volum paperback care ghideaza avocatii prin zone ale legii cu care trebuie sa fie/devina familiar, intr-o societatea care devine din ce in ce mai legata.

6. Jack Trout, Steve Rivkin: Diferentiaza-te sau mori. Cum sa supravietuiesti in epoca actuala a concurentei

In zilele noastre, consumatorii se confrunta cu un amalgam de optiuni. In acest mediu, atributele distincte ale produselor fie sunt rapid

copiate de catre concurenta, fie sunt percepute de consumatori ca fiind lipsite de importanta, fie si una si alta. Totusi, cei care nu reusesc

Citeste si:

sa-si diferentieze produsul sau serviciul in mintea consumatorului nu vor avea nici o sansa.

7. Rachel Botosman, Roo Rogers: What’s Mine is Yours

In secolul 20, umanitatea consumat produse mai rapid ca niciodata, dar acest mod de viata nu mai este sustenabil. Cartea ofera exemple despre cum avansurile tehnologice formeaza asa-zisul “consum colaborativ” care va schimba intotdeauna modul in care interactionam in business si nu numai.

Un lucru este sigur si rezulta, intr-un fel sau altul, din toate acestea carti: economia colaborativa este un lucru deja existent, cert si palpabil. A impartasi bunuri cu semeni ai nostri implica o multime de beneficii - de la cele economice pana la cele ecologice, sociale, umane.

Urmatorul infografic subliniaza extrem de clar doar cateva domenii in care economia colaborativa este folosita, cu succes, si impactul pe care il aduce acest sistem.

Sursa foto: Shutterstock: Colaborare