Campania, numita Romania Europeana, vizeaza preponderent mediul rural si va dura aproape o luna, se precizeaza intr-un comunicat al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale.

Potrivit datelor publicate in comunicat, in toamna lui 2005, nivelul de informare in Romania nu depasea 37%, in timp ce in cele zece noi state membre UE, integrate in structurile europene in 2004, gradul de informare ajungea la 47%, respectiv aproape jumatate din totalul populatiei din tarile respective.

Actiunea consta in expunerea, in principalele resedinte de judet, in cele sase sectoare ale Bucurestiului si pe drumurile nationale, a unui numar de 1.540 de panouri si respectiv in distribuirea a 615.000 de afise, in peste 120 de orase din tara si care vor putea fi observate in institutii publice, scoli, universitati si in zonele cu trafic ridicat, cum sunt statiile de autobuz.

Potrivit comunicatului ASG, panourile si afisele vor contine date despre principalele institutii europene, drepturile cetatenilor europeni, dar si despre costurile si beneficiile integrarii Romaniei in UE.

Citeste si:

"Principalele doua obiective ale acestei actiuni guvernamentale sunt cresterea gradului de informare a populatiei cu privire la integrarea europeana si demitizarea imaginii UE", se mai precizeaza in cadrul aceluiasi comunicat.

Agentia pentru Strategii Guvernamentale a anuntat ca utilitatea acestei campanii de informare publica a fost sustinuta si de studiile pre-campanie efectuate in luna august 2006, in randul populatiei urbane, in cadrul carora 91% dintre romanii intrebati au considerat ca informarea in legatura cu costurile si cu beneficiile integrarii europene "ar fi foarte utila".

Campania Romania Europeana a fost conceputa si efectuata de catre o firma desemnata de stat si aleasa prin licitatie publica pe criteriul "pretului cel mai scazut", se precizeaza in comunicatul remis NewsIn, de catre Agentia pentru Strategii Guvernamentale.

Campania Romania Europeana, prin care se urmareste informarea populatiei din mediul urban, vine in completarea unei alte campanii de informare, desfasurata tot de catre Agentia pentru Strategii Guvernamentale, pentru locuitorii mediului rural, numita Satul meu in Uniunea Europeana. Programul care viza populatia de la sate s-a desfasurat in luna august 2006 si a constat in distribuirea unui numar de sase milioane de fluturasi tematici, in peste 2800 de comune, prin intermediul carora romanii erau informati despre standardele europene referitoare la cota de lapte, taierea animalelor sau vita de vie hibrida.