Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au crescut in trimestrul al treilea cu 9,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 534 milioane euro, valoare mai mare si fata de cea inregistrata in fiecare din primele doua trimestre, sustinuta de rezultatele sectorului de telecomunicatii.

"Piata telecom si-a continuat performanta puternica in al treilea trimestru al lui 2015, cu o crestere de aproape 24% fata de T3 2014, avand o cifra de afaceri de 176 de milioane de euro. Smartphone-urile cu diagonale mari si tehnologie 4G si-au continuat performanta buna de pana acum. Aceasta evolutie pozitiva a fost acompaniata de cresterea importantei in vanzari a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile - in special casti - au contribuit la cresterea pietei telecom", arata compania de cercetare GfK, intr-un comunicat.

Vanzarile de electrocasnice mari au inregistrat un plus de aproximativ 11% in trimestrul al treilea, la 127 milioane euro, iar cele de electronice de peste 3%, la 74 milioane euro.

Piata IT a inregistrat o valoare de 104 milioane de euro in T3 2015, cu o usoara scadere in vanzari de sub 1%. Tabletele au avut o rata de scadere de doua cifre, ce a influentat intregul sector. Desktop-urile, calculatoarele portabile, monitoarele, dar si segmentul de mouse-uri si tastaturi au raportat cresteri ale cererii.

Au scazut, in schimb, sectorul foto (cu 23%, la 6 milioane euro), si cel al imprimantelor, multifunctionalelor si consumabilelor (cu 5%, la 14 milioane euro).

In aceste conditii, piata bunurilor de folosinta indelungata a raportat la noua luni o crestere de 10% comparativ cu acelasi interval din 2014, ajungand la 1,42 miliarde euro. In primul trimestru vanzarile au insumat 445 milioane euro, iar in cela de-al doilea 449 milioane euro.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri