Nici 2015 nu a fost o exceptie. Companiile si-au asumat mai multe riscuri decat in ultimii ani, unele dintre ele si-au schimbat piata, au abandonat vechile produse si si-au definit mai bine nisa careia i se adreseaza. Iata care au fost trendurile de business care au marcat anul 2015:

1. Leasing-ul operational castiga teren

Companiile detinatoare ale unui parc auto apeleaza, din ce in ce mai mult, la leasingul operational. Acesta vine la pachet cu mai multe beneficii decat leasing-ul financiar. Dupa cum aflam de pe leasingoperational.com, parcul auto este externalizat total sau partial, printr-un contract de inchiriere sau de management de flote, pentru o perioada cuprinsa intre 12 si 57 de luni. Singura responsabilitate a clientului este cea de a achita o rata lunara fixa, care se dovedeste a fi mult mai profitabila decat in situatia in care compania si-ar cumpara propriile autovehicule sau ar prefera leasingul financiar.

2. Rolul agentilor de vanzari a evoluat

Oamenii nu apreciaza strategiile de vanzari bazate pe presiune si pe metode de manipulare. Clientii discuta din ce in ce mai mult cu expertii intr-un domeniu, iar oamenii de vanzari au nevoie de abilitati de consultare mult mai extinse si rafinate din domeniul specific in care activeaza, conform growmyrevenue.com. In 2015, companiile au studiat intens modul in care clientii iau decizii si le-au trimis in intampinare oameni de vanzari specializati in domeniul de activitate al firmei.

3. Vanzarile si marketingul au inceput sa functioneze la pachet

Conform unui studiu efectuat de companiile Google si CEB, cei mai multi clienti sunt hotarati in proportie de 70% sa cumpere un anumit produs, inainte de a intra in contact cu agentul de vanzari, conform executiveboard.com. Potrivit companiei de consultanta SiriusDecisions, organizatiile B2B care si-au aliniat activitatile de marketing cu cele de vanzari au avut o crestere a incasarilor cu 24% si o crestere a profitului cu 27% intr-o perioada de trei ani.

4. Pret vs. valoare

Companiile s-au pozitionat mult mai bine pe piata in functie de pretul produselor sau de calitatea acestora. In plus, foarte multe companii care se puteau pozitiona pe piata datorita produselor de calitate au evitat greseala de a fi percepute de clienti ca fiind furnizoarele unor produse sau servicii ieftine si la indemana oricui.

5. Strategii de marketing pentru a indeparta clientii nedoriti

Marile companii s-au concentrat mult mai putin pe strategii de obtinere a click-urilor si vizualizarilor pe site-urile lor si au pus in aplicare strategii de atragere a celor mai buni clienti, conform thesaleslion.com. Prin aceste strategii, managerii incearca sa afle cine sunt clientii cu care „pierd timpul”. Trendul se va pastra si in urmatorii ani, iar marile branduri vor spune „Vorbim cu ei!” in loc de ”De ce sa nu vorbim cu toti?”.

6. Oamenii conteaza!

Companiile serioase inteleg, din ce in ce mai mult, ca angajatii conteaza, iar ignorarea confortului si satisfactiei acestora nu reprezinta o buna strategie pe termen lung. Companiile incearca, din ce in ce mai mult, sa dezvolte modalitati inovative de a contribui la satisfactia profesionala si chiar familiala ale angajatilor, pentru a creste retentia de personal, dar si, indirect, satisfactia clientilor.