"Lucrarile la Autostrada Transilvania nu sunt in grafic. Noi am facut un imprumut de 100 de milioane de euro pentru a finanta lucrarile in acest an, dar ei au spus ca vor cheltui 70 de milioane de euro, dar din cate vad eu nu vor cheltui decat 50 milioane de euro", a declarat, citat de Rompres, ministrul transporturilor. Berceanu a precizat ca pentru luna trecuta compania Bechtel a trimis ministerului o chitanta de numai 1,8 milioane de euro.

Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au inceput pe 16 iunie 2004. Costurile totale pentru autostrada in lungime de 415 kilometri sunt evaluate la circa 3,8 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro pentru lucrari. Renegocierea contractului incheiat cu firma americana Bechtel a adus o economie de 126 milioane de euro.

Constructorii autostrazilor vor fi si administartorii lor

Autoritatile vor construi proiectele de infrastructura prin metoda Design - Build - Operate, prin intermediul careia companiile care vor castiga licitatiile vor trebui sa proiecteze, sa construiasca si sa opereze tronsoanele respective timp de 20 - 25 de ani, a mai declarat Radu Berceanu.

"Firmele care vor construi vor trebui sa si administreze pe o perioada de circa 20 de ani aceste autostrazi, pentru ca daca nu o vor face cum trebuie, nu-si vor primi banii", a spus Berceanu. Reprezentantii Ministerului Transporturilor sustin ca prin acest sistem ar putea fi construite Coridorul IX de transport (care leaga Moldova de sudul tarii), precum si centura Bucurestiului, cu o lungime de 20 de kilometri.