Romania este lider in Uniunea Europeana la acest capitol, dupa ce a inregistrat o crestere cu 1,4% a PIB. Tara noastra este urmata de Polonia si Slovacia, cu o crestere de 0,9% a PIB, si de Spania (0,8%), in timp ce PIB-ul intregii Uniuni Europene a crescut cu doar 0,4%, conform business-review.eu.

PIB-ul Romaniei a crescut cu 3,6% fata de aceeasi perioada a anului 2014. O singura tara a inregistrat o crestere mai mare: Cehia (4,3%).

Companiile eficiente vor sa devina si mai eficiente

Din ce in ce mai multe companii din Romania par, astfel, sa imbratiseze principiile de business care au avut succes in cazul companiilor occidentale. In plus, decembrie este o luna a marilor schimbari, deoarece perioada sarbatorilor de iarna reprezinta pretextul perfect pentru a demara o serie intreaga de strategii cu bataie lunga.

1. Companiile devin din ce in ce mai precaute din punct de vedere juridic

Companiile din Romania care au strategii de crestere pe termen lung devin din ce in ce mai precaute din punct de vedere juridic si incearca din rasputeri sa respecte legislatia in vigoare. De aceea, multe dintre ele angajeaza consilieri juridici, care sa ii sfatuiasca pe manageri in legatura cu strategiile de business si aplicabilitatea acestora in functie de specificul legislativ al domeniului de activitate al companiei.

Mai mult decat atat, companiile cauta birouri notariale de incredere, care sunt specializate in mai multe domenii juridice. In plus, companiile care au parteneri de afaceri si clienti in strainatate cauta acele birouri notariale care ofera si traduceri legalizate, mai ales ca astfel de servicii devin din ce in ce mai obisnuite pe piata, dupa cum vedem la notariat-crangasi.ro.



2. Din ce in ce mai multe companii isi construiesc o comunitate online

Cine nu exista pe internet nu exista deloc. In prezent, majoritatea covarsitoare a romanilor din mediul urban are acces la internet, iar companiile sunt din ce in ce mai preocupate de construirea unei comunitati online, formata din parteneri, clienti si potentiali clienti pentru produsele si serviciile oferite.

Un studiu realizat in 2012 a demonstrat ca persoanele care se implica intr-o comunitate online cheltuie cu 19% mai multi bani decat ceilalti, conform information-age.com.

Astfel, companiile care se pot baza pe o comunitate online puternica sunt mai profitabile, au clienti fideli si feedback din partea acestora, isi pot promova si alte produse si fac o impresie pozitiva pe piata. In plus, luna decembrie este momentul potrivit pentru companiile care doresc sa puna bazele unei comunitati online, deoarece perioada sarbatorilor este propice pentru conectarea cu utilizatorii de pe retelele de socializare.

3. Companiile se axeaza pe fidelizarea clientilor

Perioada sarbatorilor de iarna este propice pentru demararea in forta a unei campanii de fidelizare a clientilor cu ajutorul unor vouchere de cumparaturi si a unor carduri de fidelitate.

Companiile inteligente apeleaza constant la preturile promotionale, la punctele de achizitie si la programele de fidelizare, conform shopify.com. Printr-o astfel de campanie, clienții deja fideli beneficiază de o serie de avantaje, fapt care le va „cimenta” comportamentul de consum. În plus, o astfel de campanie va crește frecvența de cumpărare și va limita numărul clienților care aleg produsele companiilor concurente.

4. Multe companii se rebranduiesc

Economia se afla in continua miscare, iar piata continua sa se transforme. Astfel, multe companii profita de apropierea Craciunului pentru a schimba perceptia publicului despre brand sau pentru a se rebrandui. O astfel de strategie nu este pusa in aplicare din capriciu, ci exista o serie de semne care le spun managerilor si patronilor inteligenti ca organizatia pe care o conduc are nevoie de un nou brand: atunci cand pe nisa de activitate s-au petrecut schimbari majore, cand un nou competitor si-a facut apartitia pe piata, cand o companie are un nou patron, cand apar piete noi, cand perceptiile si gusturile consumatorilor s-au schimbat, cand apar noi modalitati de oferire a produselor si serviciilor sau cand un produs de baza suporta schimbari majore de calitate, conform optimizemybrand.com.

5. Din ce in ce mai multe companii pun accent pe motivarea angajatilor

In Romania, motivarea angajatilor a fost aproape intotdeauna ignorata in strategiile de business. Cu toate acestea, din ce in ce mai multe companii romanesti au inteles ca angajatii slab motivati nu sunt productivi, iar lipsa unei strategii de motivare genereaza o foarte slaba retentie de personal, care afecteaza profiturile companiei pe termen lung, conform business-fundas.com. In luna decembrie, foarte multe companii profitabile si cu un bun management ofera bonusuri salariale angajatilor performanti, incearca sa schimbe leadership-ul intr-un stil de conducere democratic si le ofera angajatilor o serie de beneficii, printre care si vouchere de cumparaturi pentru perioada sarbatorilor.

Sursa foto: Creative Commons