Retailerul de produse sportive Decathlon, care opereaza o retea de 17 magazine in Romania, a avut in 2015 o cifra de afaceri de 500 milioane de lei, in crestere cu peste 60% fata de 2014 si dubla fata de 2013. Compania, prezenta pe piata romaneasca din 2009, este controlata de familia franceza Mulliez, care detine si hipermarketurile Auchan si retea de bricolaj Leroy Merlin. In 2014, afacerile Decathlon Romania au fost de 310 milioane de lei, respectiv de 234 milioane de lei in 2013.

„Romania e cea mai dificila piata in termeni de aprovizionare, din cauza diferentelor de temperatura, a reliefului”, a spus Eric Mazillier, Country Manager al Decathlon Romania, intr-o conferinta de presa. Dupa ce a ajuns la 17 magazine, Decathlon se uita pentru o eventuala extindere la toate regiunile tarii, in principal catre orasele mari, dar acest proces nu va fi facut cu orice pret.

„Daca gasim zece oportunitati, deschidem zece magazine, dar daca pentru a deschide un nou magazin trebuie sa cresc preturile, nu o s-o fac”, a adaugat Mazillier. Compania are deja magazine in orase precum Constanta, Ploiesti, Brasov, Targu-Mures, Suceava, Iasi, Sibiu, Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea, Targu Jiu si Craiova. Potrivit lui Mazzilier, compania a scazut preturile cu pana la 20% in ultimii ani.

Citeste si:

In Capitala, Decathlon are deja patru unitati, iar Mazzilier spune ca intre ele nu exista diferente in privinta vanzarilor. Cel mai nou magazin al companiei este amplasat in Baneasa, langa Ikea, si este cel mai mare din intreaga retea, cu o suprafata de 3.900 metri patrati. La nivel national, avansarea unei cifre privind cota de piata a companiei este dificila, intrucat „in Romania piata nu este inca la maturitate”, a adaugat el. Decathlon comercializeaza atat marci proprii de produse sportive, cat si alte branduri de profil, si concureaza cu companii precum Intersport sau Hervis.

Compania are si activitati de productie pe piata locala, printre produsele fabricate numarandu-se biciclete, haine si incaltaminte.

Sursa foto: Toni Genes