Antares Group, care a deschis anul trecut prima statie de alimentare a autovehiculelor cu gaz natural comprimat (GNCV), va investi 7 milioane de euro pana in 2019 in extinderea retelei la nivel national.
Grupul Antares se asteapta ca interesul pentru acest tip de carburant sa creasca in viitor, GNCV fiind destinat motoarelor diesel care pot fi convertite in sistem dual motorina-GNCV.

Grupul a fost infiintat in 1994 in Ramnicu Valcea si are in prezent aproximativ 600 de angajati care lucreaza in zece firme de transport, service auto, turism, constructii, prelucrare si comercializare de produse petroliere.

De la deschidere pana la sfarsitul anului trecut, principalul client al acestei statii a fost chiar Antares, care a alimentat cu 22.000 kilograme de GNCV flota de 20 de autobuze administrata de Antares Transport, o firma din grup.

Citeste si:

Statia inaugurata in luna noiembrie a anului trecut a presupus o investitie de 3,2 milioane de euro si este amplasata langa drumul european E81, langa Ramnicu Valcea. Urmatorul oras vizat pentru o astfel de statie este Bucurestiul.

Cat costa un kilogram de gaz natural comprimat?

Costul acestui combustibil, varianta gazului petrolier lichefiat pentru motorarele pe benzina, este in medie cu 50% mai mic fata de cel al carburantilor traditionali. Potrivit informatiilor disponibile, pretul lui kilogram de GNCV in Romania este 0,74 euro. Cel mai mare pret este inregistrat in Suedia, de 1,74 euro pe kilogram, la polul opus fiind in Republica Moldova, de 0,4 euro. Pretul unui litru de motorina este in jurul valorii de 1 euro, datorita scaderii masive a pretului international al barilului de petrol.

Odata cu investitia derulata de Antares, Romania a intrat in randul statelor care detin deja astfel de „benzinarii”, astfel de statii existand in aproape orice tara din Uniunea Europeana. Numarul de statii de GNCV este de circa 3.000, cele mai multe in Italia si Germania. Potrivit grupului, masinile pe gaz natural comprimat polueaza cu pana la 30% mai putin comparativ cu autovehiculele cu motoare diesel, iar autonomia unui autovehicul pe GNCV este de pana la 500 de kilometri. La nivelul continentului european, aproape 2 milioane de masini sunt dotate cu sistemul dual diesel-GNCV.

Sursa foto: Antares Group