In 2014, importurile au fost de 1,35 milioane de tone, iar anul trecut de 1,94 milioane de tone.

Una dintre explicatii este ca pe parcursul anului trecut doua dintre cele trei rafinarii functionale din Romania, respectiv Petromidia, administrata de KMG International, si Petrotel-Lukoil, controlata de rusii de la Lukoil, au fost oprite anul pentru revizii planificate. In acest context, rafinariile au cumparat carburanti din afara tarii pentru a face fata cererii in crestere, sustinuta de coborarea pretului la pompa ca urmare ieftinirii barilului de petrol pe pietele internationale.

Petromidia a fost oprita intre 22 septembrie si 31 octombrie 2015, iar Petrotel nu a functionat in intervalul 20 februarie - 12 aprilie. OMV Petrom nu a avut nicio revizie planificata anul trecut la rafinaria Petrobrazi, ci doar mici opriri de cateva zile. Totusi, compania a facut mici importuri de titei, dar nesemnificative raportate la total.

Din 2011 pana in 2014 productia totala de hidrocarburi a OMV petrom a scazut continuu, ajungand la 65,82 milioane barili echivalent petrol. OMV Petrom este unul dintre cei doi mari producatori de gaze din Romania si singurul producator de petrol. Compania isi va prezenta rezultatele aferente anului trecut la jumatatea acestei luni.

Citeste si:

Exportul de produse petroliere a fost anul trecut de 3 milioane de tone, mentinandu-sela un nivel apropiat de cel din 2014, de 3,1 milioane de tone, potrivit datelor furnizate de Administratia Portului Constanta la solicitarea WALL-SREET.RO.

In ceea ce priveste petrolul brut, importurile au fost mai mici cu 2%, respectiv de 6,59 milioane de tone, fata de 6,74 milioane de tone in 2014. Luand in calcul tranzitul total (import, export, tranzit si cabotaj) de petrol brut si produse petroliere a fost mai mare cu aproape 3% anul trecut, ajungand la 11,7 milioane de tone.

Traficul total de marfuri inregistrat in 2015 in porturile maritime romanesti Constanta, Midia si Mangalia, a fost de 56,33 milioane tone, cu 1,25% mai mult decat in 2014.Traficul maritim a fost de 43,6 milioane tone (43 milioane tone in 2014), iar cel fluvial a reprezentat 12,73 milioane tone (12,58 milioane tone in 2014).

Pentru traficul maritim, cresterea a fost de 1,28%, iar pentru cel fluvial de 1,15%, precizeaza Portul Constanta. In traficul total, produsele petroliere reprezinta 9,2%, iar petrolul brut are o pondere de 11,7%.