Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a propus, miercuri, la Congresul National de Drumuri si Poduri, ideea concesiunii autostrazilor catre firmele constructoare, metoda prin care s-ar scurta timpul de realizare a acestora
"Trebuie sa lansam cat mai repede ideea concesiunii pentru toate proiectele de infrastructura rutiera", a spus ministrul transporturilor. "Sa dam portiuni de autostrada unei firme constructoare, care sa faca proiectarea, realizarea si administrarea lor pe o perioada de 25 de ani. Ideea de parteneriat public-privat, respectiv a concesiunilor trebuie reluata mai ales acum, cand exista o lege agreata de UE", a mai spus Radu Berceanu, citat de NewsIn.

Ministrul transporturilor a mai spus ca, in prezent, construirea de autostrazi dureaza foarte mult si de la initierea unui proiect trec trei ani pana la construirea propriu-zisa. "Constructorul lucreaza si el trei ani de zile si asa ajungem sa facem o autostrada in sase ani", a spus Berceanu. Ministrul a mai precizat ca metoda concesiunii rezolva si problemele de calitate, deoarece constructorul va avea interesul sa realizeze lucrari de calitate pentru ca tot acesta le va administra.

Berceanu propune, de asemenea, ca firma constructoare sa vina cu finantarea, iar statul sa plateasca ratele anual pentru portiunea de autostrada data in concesiune. Ministrul a mai propus ca firmele constructoare care administreaza autostrazile sa aiba posibilitatea de a stabili taxele de drum, dar prefera ca aceasta problematica sa ramana la nivelul administratei publice centrale. In viziunea lui Radu Berceanu, firmele ar avea doua posibilitati de a colecta aceste taxe prin introducerea unei taxe de drum de cinci euro sau prin intermediul vignetei.

Berceanu a mai declarat ca tot consortiul condus de Euroconstruct Trading 98 ar fi construit primul tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov, indiferent ce firma ar fi castigat licitatia. "Garantez ca oricine ar fi castigat licitatia pentru atribuirea contractului de construire a primului tronson a autostrazii Bucuresti- Brasov, tot aceleasi firme ar fi construit la autostrada.

Ministrul a precizat ca tot firmele romanesti ajung sa construiasca autostrazile, deoarece sunt subcontractate de catre firmele straine care au castigat in prealabil licitatiile. Acesta a specificat ca firmele straine pot castiga licitatiile, insa acestea nu vin si cu forta de munca si nici cu utilajele necesare construirii de autostrazi, fapt pentru care ajung sa subcontracteze lucrarile fimelor romanesti. "Transmit un mesaj pentru toate firmele straine. Sa vina in Romania, dar si cu utilajele si cu forta de munca. Nu doar cu stiinta si cu cartea de vizita, ca nu vor gasi cu cine sa lucreze", a spus, Berceanu.

Consortiul condus de Euroconstruct a castigat licitatia pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o oferta de 200 de milioane de euro. Pentru construirea tronsonului Bucuresti- Ploiesti al autostrazii Bucuresti- Brasov, cu o lungime de 60 de kilometri, au depus oferte firmele: Strabag, Vinci, Vegyepszer si consortiul romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Caietul de sarcini a fost achizitionat de catre 26 de companii.

Autostrada Bucuresti- Brasov va fi impartita in cinci tronsoane, iar pentru patru tronsoane licitatiile vor fi organizate in anul 2006. Pentru executia lucrarilor vor fi alocati, de la buget, aproximativ 1,6 miliarde de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri