"Sunt foarte nemultumit. Suma este foarte mica. Este aproape identica cu cea pe care a avut-o Ministerul Transporturilor in 2005 inainte de orice rectificare", a declarat Radu Berceanu, citat de NewsIn. Conform acestuia, Guvernul a decis finantarea unor proiecte de infrastructura fara insa a aloca bani pentru finantarea acestor proiecte, cum ar fi autostrada Bucuresti - Brasov.

"Ministerul Transporturilor are nevoie de trei ori mai multi bani, insa stiu ca nu ii va primi niciodata", a adaugat ministrul Transporturilor. Conform proiectului de lege privind bugetul de stat pentru anul 2007, Ministerul Transporturilor va avea un buget de 10,5 miliarde lei, unul dintre cele mai mari, dupa cel al Educatiei, fiind alcatuit din finantari de la stat, credite externe, fonduri nerambursabile si venituri proprii. Contributia bugetului de stat reprezinta aproape 70% din acest total, respectiv 6,26 miliarde lei si va ramane aproximativ in aceeasi suma, pana in 2010.

Ministerul Finantelor a demarat, in urma cu mai mult de o luna, discutiile cu ordonatorii principali de credite pentru elaborarea proiectului de buget pentru anul 2007, pe are l-a prezentat in sedinta de guvern din aceasta saptamana. Potrivit ministrului finantelor, Sebastian Vladescu, deficitul bugetar programat pentru 2007 va fi de 2% din PIB, iar ponderea veniturilor in Produsul Intern Brut, in anul 2007, va fi de 31-32%, in conditiile in care in ultimii ani Romania a colectat venituri totale care au reprezentat in medie de 30% in PIB.

In 2007, potrivit Codului Fiscal aprobat de Parlament, bugetul va fi construit pe aceleasi cote ale taxelor principale: TVA -19%, cota unica de 16% pentru veniturile persoanelor fizice si pentru profiturile companiilor. Contributiile de asigurari ar urma sa scada, potrivit ministrului de finante, cu 2%, in 2007, pentru angajator.