Romania ar putea sa implementeze din aceasta vara mecanismul european prin care statul poate impune preturi minime la produsele agricole din import pentru a proteja producatorii locali, in conditiile in care legislatia exista inca din 2007, dar nu a fost aplicata pana acum pentru ca nu a existat directia care sa se ocupe concret cu implementarea ei, a declarat luni ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, in cadrul unei conferinte dpe teme agricole.

Producatorii romani s-au plans de mai multe ori de faptul ca marile lanturi de supermarketuri si hipermarketuri din Romania promoveaza produse ieftine din import si lasa putin spatiu pentru produsele locale, scrie News.ro.

In alte state ale Uniunii Europene (UE) functioneaza mecanisme complexe care-i protejeaza pe producatorii interni de preturile preturile prea mici ale importurilor.

”Aceste mecanisme, adresate in special importatorilor, impiedica comercializarea produselor sub un anume pret. Imi este greu sa accept ca laptele romanesc pleaca de la fermieri si cu 60 de bani litrul”, a declarat Irimescu.

Legislatia care permite stabilirea unor preturi minime la import a fost adoptata in Romania inca din 2007, la intrarea in UE, dar nu a existat directia care sa se ocupe cu aplicarea concreta a legi.

Situatia se va schimba incepand cu aceasta vara, sustine ministrul Agriculturii.

Irimescu considera ca trebuie clarificate si relatiile dintre fermieri, procesatori si retaileri, pentru a se reduce diferentele intre pretul primit de producatori si cel de la raft din Romania. Potivit asociatiilor de producatori, laptele este vandut de producatorii din Romania cu circa 60 de bani pe litru, iar la raft, consumatorul plateste cel putin 4 lei pe litru.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri