Candidatul care va prelua conducerea unei comunitati trebuie sa dea dovada de profesionalism si sa inspire faptul ca poate sa conduca si sa dezvolte societate pe care o reprezinta. Viziunea candidatului in ceea ce priveste conducerea trebuie sa fie foarte clara si sa includa toate categoriile sociale si nevoile diverse ale acestora. Acesta trebuie sa isi asume o strategie, obiective masurabile si foarte clare, cu propuneri inovatoare, in sprijinul acestora, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in parteneriat cu Romanian Business Leaders (RBL), a venit cu o serie de masuri pro-business, destinate candidatilor, care ii vor ajuta, odata ajunsi la conducere, sa aplice masuri concrete pentru a sprijini dezvoltarea economica locala.

“Semnalul nostru pentru candidati este sa colaboreze cu mediul de afaceri pentru a dezvolta economia locala. Atragerea de resurse este esentiala, iar pentru mediul de business, resursa umana este principala limitare. Diaspora este o sursa valoroasa de cunostinte si capital care poate fi accesata de administratia locala,” a declarat Dragos Anastasiu, membru al board-ului RBL.

Prin masurile propuse in ghidul lansat de mediul de afaceri, acestia isi doresc sa traseze importanta pe care o ocupa managamentul localitatii in sustinerea dezvoltarii economice in Romania.

“Consider ca unul dintre cele mai importante roluri in sustinerea dezvoltarii economice din Romania il ocupa managementul localitatii, motorul economiei locale. Ghidul prezentat vine in sprijinul candidatilor la alegerile locale si ofera un cadru de masuri economice pe care acestia trebuie sa le aiba in vedere. Pe langa abilitatea de manager a acestuia, viziunea axata pe dezvoltare, obiective masurabile si clare si propuneri inovative, scopul fiecarui candidat trebuie sa fie reprezentat de dezvoltarea economica a localitatii. Invitam candidatii din intreg spectrul politic si candidatii independenti sa preia masurile cuprinse in acest ghid” a precizat Florin Jianu, presedintele Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania.

Principalele masuri propuse de mediul de afaceri sunt structurate in urmatoarele categorii:

  • Sprijinirea si promovarea antreprenoriatului
  • Accesul IMM-urilor la finantarea adecvata
  • Inovare
  • Accesul la piete si internationalizarea IMM-urilor
  • Reactivitatea administratiei publice

1. Pentru sprijinirea si promovarea antreprenoriatului, candidatii trebuie sa tina cont de urmatoarele masuri:

  • Infiintarea Biroului de tip „One Stop Shop”
  • Infiintarea de incubatoare de afaceri
  • Stimularea infiintarii si dezvoltarii parcurilor industriale
  • Promovarea si dezvoltarea activitatilor specifice zonei (exemplu: turism, traditii, mestesuguri, agricultura etc.)
  • Sprijinirea dezvoltarii educatiei antreprenoriale
  • Infiintarea „Retelei oamenilor de afaceri de la nivel local”
  • Participarea in cadrul competitiei „Capitala nationala a antreprenoriatului”
  • Cresterea calitatii si competitivitatii resurselor umane
  • Sprijinirea dezvoltarii de centre economice (" clustere economice")
  • Sustinerea antreprenoriatului social

2. Pentru a facilita accesul IMM-urilor la finantarea adecvata, candidatii trebuie sa tine cont de urmatoarele masuri:

  • Crearea unui ghid privind accesarea programelor de finantare
  • Program de finantare a tinerilor si antreprenoriatului
  • Crearea unui fond de investitii/capital de risc din bugetul local
  • Mediatorul de credite ( Instituirea si promovarea mediatorului de credite pentru IMM-uri, la nivelul fiecarei localitati sau
    fiecarui judet, care sa asigure cresterea creditarii IMM-urilor; oferirea de solutii intreprinderilor (in special pentru IMM-uri) privind obtinerea de finantari de la banci si sesizarea Guvernului in cazul aparitiei unor probleme majore.

3. In ceea ce priveste inovarea, mediul de afaceri a sugerat urmatoarele lucruri:

  • Localitate inteligenta ( conceptul Smart city)
  • Stimularea infiintarii si dezvoltarii parcurilor stiintifice/tehnologice
  • Pozitionarea localitatii ca si hub de inovare
  • Colaborare cu diaspora

4. In ceea ce tine de accesul la piete si internationalizarea IMM-urilor, candidatii trebuie sa faca urmatoarele lucruri:

  • Infiintarea Biroului Local pentru atragerea de Investitii
  • Infiintarea de centre logistice pentru sustinerea accesului la piete
  • Facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achizitii publice

5. Pentru a stimula reactivitatea administratiei publice au fost alocate urmatoarele masuri:

  • Infiintarea Consiliului Consultativ pentru mediul de afaceri
  • Maparea investitiilor publice
  • Atragerea de fonduri nerambursabile destinate mediului public
  • Reforma administratiei publice
  • Internship in cadrul administratiei locale
  • Implementarea Programului Romania Hub
  • Transparenta in administratia publica locala
  • Preventia si informarea mediului de afaceri
  • Crearea unei platforme de Big si Open Data

Respectarea acestor masuri propuse de catre mediul de afaceri au ca scop crearea conditiilor mai bune de crestere economica si pentru a genera locuri de munca si dezvoltare a calitatii vietii.

Sursa foto: Sergey Nivens / Shutterstock Gpointstudio / Shutterstock Yuganov Konstantin / Shutterstoc